روند خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج در روزهای کرونایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عباسی مقدم گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ بیمار خاص از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهره مند می‌شوند که با شیوع بیماری کووید ۱۹ و اختصاص برخی از بیمارستان‌های معین به درمان این بیماری، اقدامات لازم برای هدایت و توزیع بیماران خاص در مراکز تحت پوشش و ارائه خدمات کیفی، مطلوب و رضایتبخش انجام شد.

رئیس اداره امور بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: کرونا یک بیماری ویروسی با قابلیت واگیری شدید است که برای افرادی مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص خطر بیشتری را می‌تواند به همراه داشته باشد، با توجه به اهمیت ایمنی بیماران خاص در مقابل کرونا ویروس، با اعلام بیمارستان‌های معین ریفرال کرونا در ابتدا بیماران همودیالیزی بیمارستان مسیح دانشوری، شهدای گمنام و لقمان حکیم را به سایر مراکز تابعه منتقل کردیم و بخش تالاسمی بیمارستان طرفه نیز به بیمارستان اشرفی اصفهانی منتقل شد.

وی افزود: در این ایام بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی دست به تعداد بیماران از طریق اداره کل پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت تأمین شد و در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز ارائه خدمات بیماران خاص قرار گرفت و در میان بیماران توزیع شد و همچنان این روند ادامه دارد، در خصوص وضعیت درمان بیماران دیالیزی نیز در محدوده تحت پوشش دانشگاه ۵۸۳ تخت دیالیز فعال است و به ۲۵۷۳ بیمار خدمت رسانی می‌کند که بر اساس این آمار هم اکنون ضریب اشغال بیمار به تخت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۴/۴ است.

عباسی مقدم با اشاره به اقداماتی که درحوزه خدمات دارویی و صدور حواله الکترونیک دارو برای بیماران ام اس و پیوند عضو انجام شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته ۷ داروخانه طرف قرارداد معاونت درمان دانشگاه در این ایام خدمات دارویی مورد نیاز بیماران خاص را تأمین می‌کند، خدمات دندانپزشکی رایگان به بیماران خاص و صعب العلاج در بیمارستان‌های کودکان مفید، طالقانی و دانشکده دندانپزشکی بر اساس بسته‌های حمایتی و پروتکل‌های پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ارائه می‌شود.

به گزارش مهر رئیس اداره امور بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های معاون درمان و زحمات پرسنل اداره بیماری‌های خاص در ارائه خدمات در این شرایط خاص، اظهار امیدواری کرد که با بازنگری و مهندسی مناسب فرآیندهای جاری شاهد ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج و افزایش رضایتمندی آنان باشیم.

پایان پیام/

مطالب مشابه