مبتلایان به اختلالات تیروئید ریسک بالاتری برای ابتلا به ویروس کرونا ندارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، داوود خلیلی با بیان اینکه مهمترین فاکتور خطر در بیماری‌های تیروئید، سیگار است، اظهار کرد: در این راستا به تمامی بیماران تیروئیدی به خصوص بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید و یا درگیری چشمی تیروئید توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر نسبت به ترک سیگار اقدام کنند.

وی با اشاره به بررسی رفتار کرونا ویروس طی چند ماه گذشته و سابقه ویروس‌های مختلف در برخورد با تیروئید افزود: ویروس‌ها احتمال ابتلا به تیروئید را افزایش نمی‌دهند و همچنین مبتلایان به اختلالات تیروئید ریسک بالاتری برای ابتلا به ویروس نداشته و در صورت ابتلا نیز بیماری شدیدتری نخواهند داشت، بیماران تیروئیدی جزو گروه نقص ایمنی محسوب نمی‌شوند، داروهای تیروئید به هیچ عنوان باعث تضعیف سیستم ایمنی نمی‌شود. بنابراین بیماران با خیال راحت داروهای خود را به طور منظم مصرف کنند.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با قرص لووتیروکسین گفت: مصرف‌کنندگان این دارو حتما صبح‌ها ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه قرص را مصرف کنند و اگر کسی مکمل، جوشانده و یا قرص آهن مصرف می‌کند، حتما باید 5 یا 6 ساعت بعد از قرص لووتیروکسین باشد، این روزها و به دنبال شیوع بیماری کووید 19، سطح استرس افراد بالاست، طی این روزها بیمارانی با احساس خفگی و نفس تنگی مراجعه می‌کنند که اکثرا نسبت به ابتلای کرونا نگرانند، بیشتر این حالت‌ها به دنبال استرس و دل‌نگرانی درباره کرونا اتفاق افتاده و این احساس خفگی غالبا کاذب است.

به گزارش ایسنا خلیلی در پایان با تاکید بر اینکه این حالت‌ها ارتباطی با کووید 19 ندارد، گفت: با این حال اگر این حالت‌ها همراه با سرفه‌های مکرر یعنی بیشتر از 3 اپیزود در طول روز و هر با بیشتر از یک ساعت و تب یا تنگی نفس شدید باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.