ابهامات ما درخصوص کرونا بیشتر از دانسته‌های ماست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عرفانی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: در حال حاضر بیماری کووید ۱۹ در بیشتر نقاط کشور وجود دارد و شواهد نشان می‌دهد که بعد از حدود سه ماه از شیوع کرونا ویروس هنوز میزان مطالب مبهم درخصوص بیماری کرونا خیلی بیشتر از دانسته‌های ما است. این بیماری امروزه با درجات مختلف شدت و ضعف در تمام مناطق کشور وجود دارد به همین دلیل مردم باید توصیه‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: باید همچنان به شعار در خانه بمانیم پایبند و متعهد بوده و فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیق رعایت کنیم. اگر لازم بود در مراکز پر تردد حضور داشته باشیم باید از دستکش و ماسک استفاده کرده، دست ها را به طور مرتب با آب و صابون شستشو داده یا گندزدایی کنیم تا شاهد کاهش قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس باشیم.کلید اصلی مبارزه با همه گیری کرونا در شرایط فعلی سه گانه مهم فاصله گذاری اجتماعی، غربالگری و انجام تست تشخیصی و جداسازی و رعایت دستورالعمل های‌قرنطینه است.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر شاهد کاهش نسبت موارد بستری در برخی از استان ها هستیم. همچنین درصد قابل توجهی از بیمارانی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده مربوط به عملکرد تحسین برانگیز کشور در غربالگری و بیماریابی است، در همه استان‌ها با اختلاف، درجاتی از همه گیری کرونا ویروس وجود داشته و برگشت به شرایط عادی جامعه مانند این است که افراد بر روی یک رودخانه یخ زده قدم بردارند که احتمال شکسته شدن یخ های آن وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عرفانی در پایان گفت: معتقدم در اکنون باید به با احتیاط و بررسی کامل وضعیت در بازگشت به شرایط عادی قدم برداشته و با مطالعه نتیجه و تاثیر این اقدامات بر روند همه گیری بیماری در مورد ادامه اقدامات تصمیم گرفت. در صورتی که تاثیر منفی هر یک از اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا مشاهده شد باید چند قدم به عقب برداشته و برخی یا تمام محدودیت های قبلی اعمال شده برگردد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.