علت بیشتر مرگ و میرهای بیماران کرونایی بیماری‌های زمینه ای بوده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نصرالله فتحیان گفت: این تصور که هیچ مشکلی در شهرستان های با وضعیت سفید از نظر شیوع بیماری کرونا وجود ندارد نادرست است. در اوایل شیوع ویروس کرونا وضعیت کشور دفاعی بود اما خوشبختانه در حال حاضر وضعیت نظام سلامت کشور از حالت دفاعی به تهاجمی تبدیل شده است.

مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌ها تاکید کرد: اجرای طرح غربالگری در بیماریابی بسیار خوب ارزیابی شده است به طوری که شاهد کاهش موارد بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم. امروزه میزان موارد بستری بیماران کرونایی به حدود یک سوم رسیده است.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی نقاهتگاه‌ها افزود: یکی از اهداف راه اندازی نقاهتگاه‌ها برای مبتلایان به کرونا کمک به کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ و کاهش مدت زمان بستری بیماران بوده است، هزار واحد درمانگاه ۱۶ ساعته عهده‌دار غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی هستند، ساختار مدیریت تهران به اندازه حجم تراکم جمعیتی این شهر نیست و باید یک بازنگری در این خصوص انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فحیان در پایان اضافه کرد: درحال حاضر علت بیشتر مرگ و میرهای بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی مربوط به این بیماری نبوده و علت فوت آن‌ها ابتلا به بیماری های زمینه ای است، با اجرای طرح غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی میزان مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا کرده و تشخیص بیماری کرونا زودتر انجام می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.