کرونا، انگ اجتماعی یا تابو نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی با اشاره به اینکه برخی ابتلای خود به کرونا را پنهان می‌کنند، تاکید کرد: بیماری کرونا انگ یا تابو نیست. در برخی استان‌ها زمانی که کارشناسان بهداشت ما برای مراقبت به درب منازل مراجعه می‌کنند، افراد عنوان می‌کنند که "چرا آمده‌اید و آبروی ما را در همسایه‌ها می‌برید". این درحالیست که فرد مبتلا به کووید۱۹ کسی است که در یک اجتماع حرکت داشته و با سرفه یا عطسه و یا دست دادن به فرد مبتلا، خودش نیز مبتلا شده است. این انگ نیست و افراد مختلف که مبتلا می شوند قریب به اتفاق سلامت خود را به دست می‌آورند.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد مبتلایان این بیماری بدون هیچ اقدامی خوب می شوند، میزان بهبودی در موارد بستری نیز بسیار بالاست و وقتی هم خوب می‌شوند و بیماری در بدن‌شان از بین رفت، به هیچ وجه عامل انتقال بیماری نخواهند بود. البته در زمان بیماری باید مراقبت شود.

وی با اشاره به آموزش ۳۳۴هزار بسیجی و افراد داوطلب در حدود سه ماه گذشته در جهت انجام اقدامات مقابله با کرونا افزود: همچنین یک میلیون و ۵۱۶هزار محل را مورد گندزدایی قرار دادیم و ۲میلیون و ۴۷۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی و فروش مواد غذایی انجام شده است که حجم بزرگی از کار است. 

به گزارش ایسنا حریرچی در پایان گفت: از مردم خواهش می‌کنم که در رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم به خودشان رحم کنند هم به پرسنلی که باید اقدامات مربوط به بازدیدها را انجام دهند، تا کنون ۲۲۵هزار و ۱۶ واحد صنفی الزامات سلامت را رعایت نکرده‌اند و به همین دلیل پلمب موقت شده‌اند. یک میلیون و ۶۹۷ واحد نیز رعایت کننده مناسب پروتکل‌های بهداشتی بوده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.