تامین نیازهای دارو‌یی بیماران خاص، زیرساخت‌ بیمه‌ها را می‌طلبد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاطمه هاشمی در خصوص معضل تهیه دارو برای بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص در کشور گفت: یکی از معضلات اساسی این بیماران، عدم و یا کمبود مراکز درمانی است. بیمارانی که به ناچار برای رفع نیاز‌های درمانی پیشرفته حتی به بیمارستان‌ها هم مراجعه می‌کنند.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص ادامه داد: براساس درخواست‌های پیاپی بنیاد امور بیماری‌های خاص از وزارت بهداشت مقرر شد، نیازهای دارو‌یی این بیماران توسط مراکز درمانی تامین شود اما این موضوع زیرساخت‌ بیمه‌ها را می‌طلبد که متاسفانه تا به امروز شرایط آن فراهم نشده است، در حال حاضر مشکل تامین دارو همچنان مشهود است و این امکان وجود ندارد که دارو‌های سه یا چهار ماهه برای بیماران ارائه شود. این موضوع نیازمند برنامه ریزی است تا بیماران برای دریافت داروهایشان چند ماه یکبار به این مراکز مراجعه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: بهتر است در این روز‌ها که با همه گیری کرونا در کشور رو به رو هستیم این بیماران از منزل خارج نشوند، زیرا سیستم ایمنی بدن این افراد به شدت ضعیف است و ایستادن در صف های طولانی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‎تواند، خطرناک باشد البته آن دسته از بیمارانی که قصد تردد در سطح شهر را دارند، حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.