تمامی دانشجویان علوم پزشکی از روز شنبه ۱۷ خرداد در دانشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رحمان خدابنده‌لو گفت: تمامی دانشجویان علوم پزشکی هم‌زمان از روز شنبه ۱۷ خرداد در دانشگاه‌ها حضور پیدا نمی کنند و قطعا خوابگاه‌ها نیز با ظرفیت کمتری آماده اسکان دانشجویان می‌شوند. دانشگاه‌ها در حد توان و شرایط خود در حال آماده سازی خوابگاه های دانشجویی هستند، دانشگاه‌های علوم پزشکی هم درحال فراهم کردن مقدمات کار از جمله ضد عفونی هستند تا از ۱۷ خرداد بتواند دانشجویان را اسکان دهند. پیش بینی می‌شود که در هر اتاق حداکثر ۲ نفر اسکان یابند.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمورد پرداخت هزینه خوابگاه‌ها گفت: در این مدت که دانشجویان در خوابگاه نبودند، نیاز به پرداخت هزینه ندارند، به عبارتی هزینه ای بابت نبودن در خوابگاه ها دریافت نمی‌شود، تعدادی از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در روزهای گذشته در خوابگاه‌ها حضور داشتند به این معنی که خوابگاه‌ها به طور کامل خالی از سکنه نشده بود، افزود: دانشجویانی که کارآموزی و کارورزی یا در بخش های بالینی حضور دارند در روزهای گذشته در خوابگاه‌ها حضور داشتند.

وی افزود: فاصله‌گذاری فیزیکی در خوابگاه ها و کلاس درس رعایت می‌شود، بسیاری از کلاس های درسی به صورت مجازی برگزار شده و دانشجویان برای رفع اشکال در دانشگاه حاضر می شوند، از ۱۷ خرداد همه دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه ها حاضر نمی شوند بلکه حضور آنان براساس زمان بندی اعلامی خواهد بود، قرار نیست همه دانشجویان در کلاس‌ها حضور یابند، به همین دلیل دانشگاه‌ها با ظرفیت کمتری کلاس ها را برگزار می کنند و فاصله گذاری فیزیکی در این مکان ها رعایت می شود.

خدا بنده‌لو به برگزاری امتحانات دانشجویان اشاره کرد و گفت: برنامه امتحانات قطعا به صورت مرحله ای برگزار می شود تا همه به صورت همزمان در دانشگاه برای امتحانات حضور پیدا نکنند، دانشجویانی که به دلیل فعالیت در مراکز درمانی در خوابگاه ساکن هستند همواره مورد غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: اقداماتی نظیر تب سنجی برای این دانشجویان انجام می‌شود ولی از آنان تست تشخیصی کرونا گرفته نمی‌شود، در خصوص تعداد دانشجویان علوم پزشکی مبتلا به کرونا نیز  آماری از میزان ابتلای این دانشجویان به کرونا نداریم اما تاکنون هیچ دانشجوی علوم پزشکی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست نداده است.

به گزارش وب‌دا مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پایان به برنامه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای انجام تست کرونا از دانشجویانی که در بخش‌های کرونایی مشغول خدمت بوده اند اشاره کرد و افزود: مقرر شد در استان‌ها از دانشجویان حاضر تست کرونا بگیرند تا برآوردی از وضعیت دانشجویان از نظر ابتلا به ویروس در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.