خبر استعفای وزیر بهداشت مبنای واقعی ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی ربیعی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد، گفت: وی گفت: معتقدیم در شرایط دشوار امروز کشورر، جامعه متحول شده با نیازهای متنوع، تحریم های کمرشکن و ضد بشری بی‌نظیر در تاریخ روابط بین الملل، فشار عظیم اقتصادی برای به چالش کشیدن بین مردم و نظام  و فشار بی‌حد وحصر بر زندگی مردم، هجوم بی‌سابقه سیاسی علیه ایران و فشار بر امنیت روانی مردم، اقتصاد کوچک شده ناشی از تحریم، همه ارکان نظام در این شرایط با همه توان خود برای عبور اطمینان بخش و به سرمنزل مقصود بردن جامعه باید به طورهم افزا در کنار هم قرار بگیرند.

وی افزود: ما دولتی با درآمدهای ارزی و فراوان و نجومی نبودیم، دولتی بودیم که با سخت‌کوشی و  عقلانیت و تلاش بی محابا برای اداره کشور پرداخته‌ایم، به هم موارد پیش گفته توجه و به آن مدیریت موفق صد روزه کرونا را اضافه کنید،  کووید ۱۹ فقط در ۱۳ رسته محاسبه شده ما را  با ۱۰۸ هزار میلیارد تومان کسری درآمد و ضربه به کسب و کارها مواجه کرد، در اسفند سال گذشته ۶۵  هزار میلیارد تومان و در فروردین امسال حداقل ۴۳ هزار میلیارد تومان کسب و کارهای ما آسیب دیده است، ما در کنار موارد پیش گفته با کرونا هم مواجه هستیم، الگوی مدیریت کرونا به ما نشان داد که با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها از قوا تا نیروهای مسلح و حاکمیت واحد و دولت واحد و اعتماد بالای مردم به دولت می‌توانیم از همه بحران‌ها عبور کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما می‌توانیم برنامه‌های متعددی برای پیشرفت جامعه با همکاری با مجلس شورای اسلامی در پیش رو داشته باشیم، لوایح متعددی داریم که می‌توانیم با همکاری مجلس به نتایج خوبی برسیم، از سال ۹۲ با تلاش بی وقفه برای احقاق حق مردم از تحریم و تامین منابع ملی، از اقتصاد با همه توان و تلاش خود حرکت کردیم، این را همه مردم شاهد هستند که با وجود مشکلات واقعی اعم از تهدید زورگویان جهانی و تمام مشکلات موجود، نهراسیدیم و در ۵۵ ماه کارنامه درخشانی با رشد اقتصادی بالا، تورم پایین، درصد اشتغال قابل قبول و نرخ ارز تثبیت شده و پیشی دادن مزد بر تورم داشتیم، دولت در این دوره با روی کارآمدن دولت نامتعادل در ایالات متحده آمریکا که نه تنها ایران بلکه دنیا را با چالش روبرو ساخت، روزهای سخت و پرتلاش و نفس‌گیری را با همه توان و انرژی خود برای مدیریت این دوره انجام داد و امروز هم ایستاده و مقاوم به کار خود ادامه می‌دهیم.

ربیعی در خصوص نقش محمود واعظی در تحولات پشت پرده دولت و ادعای تهدید وزیر بهداشت از سوی وی گفت: به هیچ وجه آقای نمکی تاکنون نه قصد استعفا داشته و چنین اقدامی را هم انجام نداده است. ما از اساس این موضوع را تکذیب می‌کنیم و از فردی هم چنین مسئله‌ای را مطرح کرده، درخواست می‌کنیم با دقت حرف بزنند، خبری که مبنای واقعی ندارد و تنها مردم را نگران می‌کند، سودی ندارد، واعظی رییس دفتر دولت هستند و بدیهی است دیدگاه‌ها و نظرات رییس‌جمهور گاهی تلخ و گاهی شیرین است. گاهی رییس‌جمهور حساب‌کشانه با دستگاه‌ها برخورد می‌کند و از دستگاه‌ها گزارش‌هایی را درخواست کند. طبیعی است این نوع مسائل از مجرا و کانال رییس‌جمهور انتقال پیدا می‌کند و تصوراتی را ایجاد می‌کند، با توجه به شناختی از رییس‌جمهور دارم – که از سال ۷۰ به صورت نزدیک با ایشان همکاری کرده و کار کردم – و هم با شناختی که از واعظی دارم، ایشان برخلاف نظر رییس‌جمهور، نه نظری می‌دهد و نه اقدامی می‌کند.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: ما همه باید بدانیم بیشتر باید در کنار همدیگر باشیم و بدانیم در چه شرایطی و تحت چه شرایط سنگینی در این سال‌ها کشور را اداره می‌کنیم. باید هم داشته باشیم که به تعبیر مقام معظم رهبری، دولت در وسط میدان تلاش و جهاد دولت ایستاده است. همه باید به دولت کمک کنند و ما هم موظف هستیم به مجلس کمک کنیم، هر گونه کمکی مجلس برای نظارت و قانونگذاری نیاز داشته باشیم، خود را مکلف به انجام آن می‌دانیم، برای برگزاری جلسات توجیهی مجلس و روی میز قرار دادن مسائل مهم روی کشور آمادگی داریم. تنها اقدام در چارچوب قانون اساسی، شاخص‌هایی که امام راحل (ره) تعیین کرده و رهنمودهای رهبری برای قوا ترسیم کرده‌اند، راه حل عبور از مشکلات و رسیدن کشور به سعادت است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.