طی ۴۵ روز به کشور تولیدکننده اقلام کرونایی تبدیل شدیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه‌ساز در مراسم افتتاح نخستین فاز شهرک تولید مواد موثره دارویی خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن در اراک گفت: همیشه وقتی به عنوان مسوول و خادم برای قدردانی از زحمات تولیدکنندگان حضور پیدا می کنیم، احساس شعف می‌کنیم. امروز هم در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام‌های عملی را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: ما کشوری هستیم که منابع و ذخایر مادی و معنوی زیادی داریم و یکی از این ذخایر نفت، مواد کانی و مشتقات نفتی است. یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، این است که ما از خام‌فروشی فاصله بگیریم که امروز شاهد گامی در راستای پرهیز از خام فروشی مشتقات نفتی هستیم، باید توجه کرد که کشور ما پتانسیل‌های فراوانی دارد. یکی از مصادیق آن هماهنگی و همکاری بود که در بحث کرونا پیش آمد. یک مدیریت منسجم، چابک و خوب را برخلاف برخی تصوراتی که فکر می‌کردند، ما نمی توانیم‌ کار تیمی انجام دهیم، از راس کشور تا استان‌ها شکل گرفت؛ به طوری که ظرف ۴۵ روز از کشوری که کاملا در اقلام مرتبط با کرونا از مواد ضدعفونی کننده گرفته تا ماسک، کیت و... وابسته بودیم، اما با همکاری خوب وزارت بهداشت و وزارت صمت، به تولید کننده بدل شدیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: وزیر بهداشت جزو معدود وزرایی است که شخصا در زمینه تولید مواد اولیه دارویی تجارب کافی دارد، کارخانه و هلدینگ دارویی  اداره کردند و از سال‌ها قبل با گروه‌های مختلف داخلی و خارجی برای رفتن به سمت تولید و ایجاد حلقه‌های تولید برنامه‌ریزی می‌کرد، امروز در راستای تحقق این هدف مهم شاهد افتتاحیه این محصولات حدفاصل هستیم. استقلال اقتصادی در این بخش ظهور می‌کند و از کشور صادر کننده نفت خام یا نهایتا محصولات پتروشیمی، با استفاده از دانش جوانان‌مان به کشوری تبدیل خواهیم شد که دنیا به ما وابسته می‌شود و باید از این مزیت‌ها در این بخش استفاده کرد.

شانه‌ساز گفت: شاهد گام های عملی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور و استان مرکزی هستیم، کشور ما دارای ذخایر مادی و معنوی بسیاری است و یکی از محورهای اصلی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دوری از خام فروشی است و با این افتتاح شاهد فرار و فاصله از خام فروشی مواد نفتی در کشور خواهیم بود، کشور ما پتانسیل بالایی در عرصه های مختلف دارد و همین پتانسیل و هماهنگی در سطح کشور باعث شد که در موضوع کرونا مدیریت منسجم و چالاکی صورت گیرد، به طوری که ظرف ۴۵ روز ایران از یک کشور وابسته در اقلام بهداشتی و ضدعفونی به کشوری تولیدکننده تبدیل شود.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان غذا و دارو در پایان اضافه کرد: امروز در استان بنیانگذار جمهوری اسلامی شاهد افتتاح خط تولیدی هستیم که ارزش افزوده، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی را برای کشور به همراه دارد و از کشوری که صادرکننده نفت خام و محصولات پتروشیمی است با استفاده از دانش جوانان به کشوری تولیدکننده و غیر وابسته تبدیل خواهیم شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.