یکی از بالاترین میزان ارزبری‌های دارویی در کشور مربوط به انسولین است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه‌ساز در پاسخ به مباحثی مبنی بر کمبود برخی انواع انسولین در بازار گفت: یکی از بالاترین میزان ارزبری‌های دارویی در کشور مربوط به انسولین است. با وجود اینکه سال‌ها این دارو را به صورت ویال در کشور تولید می‌کردیم، اما به دلیل اینکه ذائقه و سلیقه بیماران عوض شده و به سمت "پن" و اقلام دیگر انسولین تغییر یافته، در تامین این‌ اقلام با مشکلاتی مواجه هستیم.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تولید این اقلام شروع شده و دو شرکت ظرف روزها و ماه‌های نزدیک اقدام به تولید خواهند کرد؛ یک شرکت به صورت تحت لیسانس و شرکت دیگر هم به صورت ژنریک. بر این اساس امیدواریم با این روندی که شروع می‌شود و برنامه‌هایی که در آینده نزدیک داریم، بتوانیم بخش اعظم و همه نیاز بیماران‌مان به انسولین را در داخل تولید کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از این شرکت‌ها برای سال نخست، 25 درصد بازار را هدف‌گذاری  کرده و برنامه‌اش آن است که طی مدت کوتاهی بیش از 50 درصد بازار را تامین کند. امیدواریم با همکاری شرکت‌های دیگر که یا تحت لیسانس تولید می‌کنند یا برنامه تولید این اقلام را دارند، بتوانیم طی یکی دو سال آینده نیازمان به اشکال مختلف وارداتی انسولین را برطرف کنیم و نیم نگاهی هم به صادرات داشته باشیم.

به گزارش ایسنا شانه‌ساز در پایان تاکید کرد: در مجموع به دنبال برنامه‌ریزی که صورت گرفته و تولیدی که در داخل کشور توسط چند شرکت خواهیم داشت، به زودی شاهد هیچ کمبودی در زمینه تامین انسولین برای بیماران نخواهیم بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.