ناامنی غذایی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهرا عبداللهی گفت: یکی از نگرانی‌های دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت هنگام شیوع بیماری کرونا در کشور تبعات اقتصادی ناشی از  این بیماری و سوء مصرف مواد مغذی مورد نیاز بدن در بین افراد جامعه است، در هنگام شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور یکی از موضوعات مهم  سوء تغذیه و ناامنی غذایی در بین خانواده‌های نیازمند و کمتر برخوردار است.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: جهت کاهش فشارها و رفع ناامنی غذایی حمایت‌های لازم و ویژه از خانواده‌های نیازمند با ارائه بسته های حمایتی انجام‌می شود، ناامنی غذایی خطر ابتلا به بیماری کرونا در بین افراد را افزایش می‌دهد. همچنین بروز بیماری کرونا در بین افرادی که سوء تغذیه دارند باعث شده تا دوره بیماری طولانی تر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: وزارت بهداشت و  سازمان‌های حمایتی اقدامات خوبی در زمینه رفع سوء تغذیه و ناامنی غذایی در بین خانواده‌های نیازمند و کمتر برخوردار انجام داده‌اند، در هنگام  شیوع بیماری کرونا سوء تغذیه در بین زنان باردار بیشتر مشاهده شده است که این موضوع تاثیر منفی در تغذیه کودکان زیر ۵ سال دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.