شتاب‌دهنده‌ها چهره ارائه خدمات علم پزشکی و داروسازی را تغییر می‌دهند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه‌ساز در مراسم انعقاد تفاهم نامه آغاز فعالیت شرکت شتابدهنده خطی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در حوزه فارماکو ژنتیک ضمن تقدیر از عملکرد فرماندهی ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران گفت: ورود شتابدهنده‌ها یکی از خواسته‌ها و انتظاراتی بود که باید از قبل به آن پرداخته می‌شد، اما امروز شاهد تحقق این امر بزرگ با همکاری و مساعدت معاونت فناوری ریاست جمهوری هستیم که در دانشگاه توانمند شهید بهشتی و در این زمان حساس شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: شتابدهنده‌ها چهره ارائه خدمات علم پزشکی و داروسازی را تغییر می‌دهد، هرآنچه تاکنون درمورد تعریف علم داروسازی و پزشکی محقق شده با ورود شتابدهنده‌ها تغییر خواهد کرد و چهره خدمات درمانی و دارویی کاملا متفاوت خواهد شد.

وی افزود: با سرعت رشد علمی که شاهد آن هستیم به نظر می‌رسد تغییر علم خدمات دارویی و پزشکی به وسیله رشته جدید فارماکو ژنتیک چندان دور نبوده و انتظار می‌رود حداکثر طی دهه آتی شاهد تحقق آن باشیم. تحقق اهداف این پروژه آغازی بر دارودرمانی اختصاصی افراد ودر نتیجه کاهش عوارض دارویی، درصد بالاتر موفقیت در درمان و مصرف منطقی دارو در کشور را به همراه خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اولین مرکز شتابدهنده مستقر در مجتمع فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مجتمع فناوری دانشگاه با مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع، در شمال شرق تهران راه اندازی می‌شود که طبقه همکف و اول آن به پارک علم و فناوری اختصاص دارد و طبقه دوم و سوم آن برای استقرار مراکز شتابدهی با حوزه فعالیتی دارو، غذا، آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته شده است.

مرکز شتابدهی فارماکوژنومیکس و فناوری‌های امیکس محاسباتی با اهداف اصلی تجویز منطقی دارو و شخصی سازی پزشکی ایجاد شده و تلاش‌های استارت آپ‌های این حوزه ایجاد امکان طراحی دارو مبتنی بر خصوصیت ژنتیکی فرد است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.