تمام تخت‌های بیماران کرونا پر هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرشاد علامه در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: باید توجه کرد که مهم‌ترین عامل در بیماری کووید_۱۹ بحث پیشگیری از ابتلای مردم به کروناست. اگر پیشگیری از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی انجام نشود، بعد از ابتلا قطعا بیمارانی نیازمند بستری هستند و قطعا برخی از این افراد دچار مرگ و میر می‌شوند.

وی افزود: باید بدانیم که سیستم درمانی کشور یک ظرفیتی دارد. در دانشگاه علوم پزشکی تهران ۴۰۰۰ تخت بستری در حوزه بیمارستان‌های دانشگاهی‌مان داریم که نزدیک به ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کروناست. از ۴۸۵ بیمار مبتلا به کرونا که در این بیمارستان‌ها بستری هستند، ۱۷۷ بیمار در بخش‌های ویژه هستند. همچنین ۹۴ بیمار در بیمارستان‌های غیردانشگاهی تحت نظارت ما بستری هستند، اکنون تمام تخت‌هایی که برای مبتلایان کرونا در نظر گرفتیم، تقریبا پر هستند، حال اگر روند به همین صورت ادامه یابد، باید از تخت‌های دیگرمان کم کنیم و آن‌ها را به کرونا اختصاص دهیم. این انعطاف هم تا جایی وجود دارد. اگر از بروز بیماری پیشگیری نکنیم، این گلوله برف بزرگ شده و ممکن است در جایی تاب آوری سیستم درمانی دیگر پاسخگو نباشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از ۱۷ تا ۲۲ اسفند ماه اوج بستری بیماران کرونا را داشتیم، اگر مجددا به این آمار برسیم که با توجه به شرایط و سیر بیماری احتمال آن وجود دارد و از آن رد شویم، دیگر تاب آوری وجود نخواهد داشت، در حوزه کرونا نیازمند ایزولیشن هستیم و باید بخش‌های کرونا را از سایر بخش‌ها جدا کنیم. اکنون در مرحله‌ای هستیم که داریم بخش کرونایی اضافه می‌کنیم که شرایطی مانند اسفند ماه است. اگر این شرایط ادامه یابد، پاسخگویی سخت خواهد بود و مجبوریم خدمات معمول را مگر در موارد اورژانسی به تعویق اندازیم که در این صورت ممکن است عوارضی برای سایر بیماران به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا علامه در پایان تاکید کرد: در بیمارستان‌های دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و اگر این تعداد افزایش یابد، مشکلات برای درمان‌شان بیشتر خواهد شد، از مردم می‌خواهیم که نکات بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند. همچنین در صورت داشتن علائم به مراکز ۱۶ یا ۲۴ ساعته مراجعه کنند تا در صورت نیاز در آنجا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز به صورت رایگان از آنها تست گرفته می‌شود و اگر نیاز باشد، به بیمارستان ارجاع می‌شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.