شیوع بیماری‌،‌ خطای ماست
نتیجه شایعات بی‌پایه که این بار از زبان افراد با جایگاه‌های علمی اما دارای منش سیاسی‌ گسترش می‌یابد، جز پر و بال دادن بیشتر به ویروس نیست. گزارشات مربوط به ایمنی بالا در افراد مبتلا شده به کرونا بیش از چند مقاله نیستند و نمی‌توانند محل وثوقی محکم برای تنظیم تدبیر کشور در مقابله به ویروس کووید ۱۹ و به‌خصوص در مدیریت اجتماعات مانند اعیاد قربان و غدیر و یا مراسم ماه‌های محرم و صفر باشند. 

ادعای رئیس جمهور در مورد اجرای ‌همزمان عزا و فاصله‌گذاری اجتماعی به همان حد که زیبا است، ناشدنی است زیرا همانگونه که ایشان و تیم سلامتشان بارها در یک ماه اخیر اذعان کرده‌اند، تجمع و ازدحام به هر نحو سبب گسترش و ابتلای به ویروس می‌شود. 

اینکه رئیس جمهور دغدغه سلامت مردم و باور دینداران را دارند، امری مبارک است اما به نظر می‌رسد که دین مبین و شرع مقدس قبل از دیگران تکلیف اولویت بین سلامت نفوس و اجرای واجبات و مستحبات را مشخص نموده است و اجرای آن تنها به درک عمیق مجریان و سیاستگذاران احتیاج دارد. 

گروه پزشکان و قانون از آنچه آن را «فروپاشی نظام‌ سلامت و درمان» می‌داند هراسناک است و نمی‌تواند این هراس را پنهان نگاه دارد حتی اگر مورد خشم و بغض عده‌ای خاص قرار گیر.  

من آنچه شرط بلاغ با تو می‌گویم 

تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.