نیمی از جمعیت مبتلایان به کرونا در خوزستان هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجتبی یوسفی در بیان علل شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان با تاکید بر اینکه ستادمقابله با کرونا چه در سطح ملی و چه استانی عملکرد مطلوبی نداشته است، گفت: ستاد مقابله با کرونا باید در تصمیم‌گیری‌هایش تجدیدنظر کند و برای اینکه بتوان مانع از افزایش آمار مبتلایان به این بیماری شد، در ارائه برنامه‌های پیشگیرانه و اعمال محدودیت‌ها جدی‌تر عمل کند و این در حالی است که تاکنون در اتخاذ تصمیمات بازدارنده موفق عمل نکرده‌اند.

روند ارائه نتیجه آزمایش کرونا در خوزستان نیاز به بازنگری دارد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون  در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری نگرانی‌هایی که در خصوص گسترش دامنه شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان قبل از آغاز به کار نمایندگی خود در مجلس داشته است، ادامه داد: بنده در اردیبهشت ماه با حضور در ستاد مقابله با کرونا در این استان اعلام خطر کردم و حتی به نمایندگان خوزستان در مجلس دهم هم نسبت به ایجاد این بحران هشدار دادم، اما توجه نکردند که نتیجه این بی‌تفاوتی این شد که آمار بیماران کرونایی این استان نیمی از جمعیت مبتلایان به کرونا در کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در اعلام پاسخ آزمایش کرونا در استان خوزستان تصریح کرد: این روند در استان خوزستان نیاز به بازنگری دارد، چرا که گاه مدت زمان طولانی برای ارائه نتیجه آزمایش کرونا باعث می‌شود که مبتلایان به این بیماری به راحتی در مجامع عمومی تردد کرده و ویروس کرونا را به دیگران هم انتقال دهند.

یوسفی در رابطه با وضعیت حوزه درمان در خوزستان ضمن تشکر از کادر درمانی فعال در این استان، خاطرنشان کرد: کادر درمانی در 5 ماه گذشته با رشادت و از خودگذشتگی در جهت بهبود وضعیت بیماران کرونایی تلاش کردند و حتی تعداد زیادی از آنها دچار این بیماری شده و شهید شدند که نشان می‌دهد پیوسته بدون هیچ چشمداشتی در کنار مردم بوده‌اند، کما اینکه گاه حدود یکسال کارانه این قشر که در خط مقدم درمان هستند، پرداخت نمی‌شود که به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست.

وی با اشاره به وظیفه ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از ضعف‌های موجود در خوزستان کمبود فضای بیمارستانی است، چرا که اغلب بیمارستان‌های این استان حدود 40 سال قبل تاسیس شده‌اند در حالی که این مراکز از قدیم سانترال استان‌های غربی بوده و تعداد زیادی از بیماران برای درمان بیماری‌هایی همچون اطفال و سوانح و سوختگی به بیمارستان‌های این منطقه مراجعه می‌کردند.

وزیر بهداشت با دستان خالی به کنترل ویروس کرونا در کشور پرداخته است

یوسفی با انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات به استان‌های مختلف کشور برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ضمن تقدیر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به معنای واقعی با دست خالی به کنترل ویروس کرونا در کشور پرداخته است، یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مبلغ 200 میلیارد تومان به استان گیلان و مبلغ 400 میلیارد تومان به استان قم تخصیص داد، اما به استان خوزستان که 3 ماه است با شیوع گسترده کرونا مواجه شده است، کمتر از 40 میلیارد تومان اختصاص داده است.

اطلاع‌رسانی غلط باعث شیوع گسترده کرونا در استان خوزستان شد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم نحوه اطلاع‌رسانی غیرصحیح را از دیگر عوامل گسترش دامنه شیوع کرونا دانست و تاکید کرد: مسئولان مربوطه با عادی نشان دادن وضعیت و اینکه کرونا را شکست داده‌اند، باعث شدند که خیال مردم راحت شود، چرا که تصور کردند این ویروس از بین رفته است، بنابراین در چنین شرایطی لازم است رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با ارائه اطلاعات موثق مانع از تداوم شیوع این ویروس منحوس شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به همشهریان خود افزود: مردم استان خورستان باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کنند، در غیر این صورت نمی‌توان در کنترل این بیماری موفق عمل کرد. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.