آخرین مجمع عمومی
پس از کودتای رئیس مجمع عمومی اقای دکتر آقازاده علیه خواست و تصمیم حدود نیمی از نمایندگان مجمع در سال قبل که با همراهی لشگر رسانه‌ای رئیس کل همراه بود، می‌شد پیش‌بینی کرد که آتش زیر خاکستر آن اقدام وقیح دوباره سر بر‌آورد و‌ خواست‌های منطقی عمومی که  توسط بهانه‌های مضحک سرکوب شد، مجددا مطرح شود.

نامه‌ای که عده‌ای از اعضای مجمع خطاب به رئیس کل سازمان نظام پزشکی نوشته شده است، شروع تحرکی مجدد برای مطرح نمودن مطالبات به حقی است که اینک گسترش نیز یافته است و بی‌لیاقتی‌های دوره نبرد با کووید ۱۹ و نیز سیاست بازی‌ها در انتصاب‌های اخیر سازمان را نیز در بر می‌گیرد.

گروه پزشکان و قانون علی‌رغم آنکه جایگاه فعلی سازمان نظام پزشکی را در حل مشکلات صنفی بسیار محدود و کم ارزش ارزیابی می‌کند اما براساس منطق خود هر‌گونه اصلاح در آن نهاد را موجه و ارزشمند می‌داند. 

مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به عنوان نهاد زایا و خلاق دیگر ارکان هنوز نتوانسته است نقشی درخور خود بیابد و بخصوص در نظارت‌ و هدایت روندی و پویا بر ارکان دیگر به عنوان مولود خود دچار نقصان‌های فراوان است. 

منتخبین مجمع عمومی در ارکان دیگر پس از عبور از مرحله انتخاب در مجمع ‌(‌با شیوه‌ای‌ تلخ و دردناک که همگان از آن مطلع هستند‌) ‌خودسری و بی‌ضابطگی مطلق و عدم پاسخگویی را پیشه می‌کنند و کار به جایی می‌رسد که حتی مانند رییس مجمع علیه خود مجمع کودتا راه می‌اندازند.

در آستانه این واپسین مجمع دوره کنونی بارقه‌هایی از این نوع که سبب احیاء شخصیت و جایگاه واقعی مجمع است، مایه امید است اما تا اصلاح ساختار سازمان و به روز شدن آن و بخصوص خلاصی از نیروهای سیاسی که سازمان را سنگری از سنگرهای نبردهای سیاسی خود می‌بینند راه درازی در پیش است.

امید است که در اولین گام مجمع با تشکیل نهاد‌های نظارتی ارزشمند اقتدار خودرا بازگرداند و علی‌رغم آنکه در حال حاضر حق قانونی استیضاح ارکان دیگر را ندارد اما با برقراری نظارت و تذکر مستمر و شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه عضو سازمان، راه را بر فرصت‌طلبان و خودسران مغرور ببندد.
111.jpg 523.57 KB

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.