تنها راه مقابله با کرونا توجه به مساله پیشگیری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اصغر سلیمی با اشاره به مسئولیت اجتماعی هر یک از شهروندان در راستای مقابله با بیماری کرونا گفت: ویروس کرونا تبدیل به یک بیماری همه گیر و جهانی شده است و تا به امروز داروی خاصی برای درمان این بیماری و یا واکسنی که به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده باشد برای پیشگیری از آن کشف نشده است. و لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تنها راه حل موجود است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: امروز هر یک از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مسئول هستند. چرا که تنها راه حل مقابله با این بیماری بحث پیشگیری است. از سوی دیگر در تمام ادارات و  سایر وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز تجمعی استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای هر یک از شهروندان باید به عنوان یک وظیفه تلقی شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و شیوع بیشتر بیماری‌های نظیر آنفلوآنزا و سرماخوردگی مردم بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌ها مسئول هستند. فراهم ساختن امکانات بهداشتی به میزان کافی و وضع مقررات در اماکن عمومی و ادارات می‌تواند در افزایش  رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و توجه بیشتر به این مسئولیت تاثیرگذار باشد، در تمام ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس که تجمع افراد بالا است باید زیرساخت‌های بهداشتی لازم فراهم شده و هر یک از شهروندان نیز به  مسئولیت اجتماعی خود یعنی رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.