۶ میلیون نفر غربالگری کرونا شدند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهریار جانبازی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش دانشجویی تازه های علوم بهداشتی گفت: این طرح همچنان ادامه دارد و با اجرایی شدن طرح تکمیلی مقابله با کرونا با عنوان "سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" این اقدام با قوت دنبال مَی شود، حدود ۱۳۰ هزار آزمایش پی سی آر "PCR " از بیماران کرونا تحت پوشش این دانشگاه انجام شد.

معاون اجرایی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: مراکز منتخب غربالگری بیماری های تنفسی۱۶ و ۲۴ ساعته در حوزه تحت پوشش این دانشگاه به ۴۰ مورد رسیده است، با تلاش ۲ ماهه تعداد مراکز منتخب غربالگری بیماری تنفسی تحت پوشش این دانشگاه از ۲۳ مرکز به ۴۰ مرکز رسید که موفقیت بزرگی است.

وی تعداد نیروی انسانی در حوزه بهداشت این دانشگاه را حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: هرچند حدود ۲۰  تا ۳۰ درصد آنان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به صورت متناوب از دایره خدمت خارج می شوند، اما خدمت مناسبی توسط این مجموعه به مردم ارایه شده است، با حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ بازرس بهداشت محیط حرفه ای در این دانشگاه، رکود تعداد بازرسی شکسته شده و همکاران ما رتبه اول این موضوع را بدست آوردند.

جانبازی تعداد افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از از ۳ هزار و ۱۹۶ جلسه آماده سازی و توانمندسازی برای همکاران ما برگزار شده است، گندزدایی در مراکز حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه های مترو و اتوبوس از دیگر اقدامات این معاونت است، در حوزه سلامت روان خانواه های متوفیان هم اقدامات مناسبی از جمله حمایت های روان شناسی و مراقبت های بالینی انجام شده است.

در ادامه اکبر اسلامی رییس سیزدهمین همایش دانشجویی تازه های علوم بهداشتی در این مراسم گفت: اگر حوزه بهداشت مورد توجه جدی تر تصمیم سازان قرار می گرفت شاید ما با چالش های اندکی در حوزه مدیریت کرونا مواجه می شدیم، یکی از دغدغه هایی که امروز در پیک سوم کرونا در کشور با آن مواجه هستیم، فقدان رفتار صحیح بهداشتی است. شاید یکی از دلایلی که برخی افراد پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها را رعایت نمی کنند، نرسیدن اطلاعات صحیح و بموقع به جامعه بوده است.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: رخداد بیماری کرونا به سیاست مداران و مردم اثبات کرده که بهداشت یک ارزش بسیار ارزشمند است، دانش بهداشت یک ثروت اجتماعی محسوب می شود، کشورهایی که توانستند به صورت موفقیت آمیز با این ویروس مقابله کنند، از دانش بهداشت در حد مطلوب استفاده کردند و به عبارتی این موفقیت به بضااعت آنان در دانش به داشت برمی گردد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.