بهمن انتقال ویروس
برخلاف ادعاهای بی‌پایه و اساس دکتر ایرج حریرچی، افزایش تعداد افراد با تست PCR مثبت به علت افزایش تست انجام شده نیست و تنها دلیل منطقی برای آن انفجار افزایش ضریب ابتلاء است.
 
براساس آمار رسمی اعلامی از جانب وزارت بهداشت و درمان نسبت افراد با تست مثبت به کل تستهای انجام شده از هفته قبل تاکنون بیش از ۸.۵ درصد افزایش یافته و به عدد وحشتناک ۲۸.۷ درصد رسیده است. 


از ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تا ۱ آبان ۱۳۹۹ 

تعداد تست ۴۶۲۸۰۰۰ عدد   
افراد مثبت ۵۵۰۷۵۷ نفر 
نسبت : ۱۱.۹ %

از اول آبان ۱۳۹۹ تا ۱۳ ابان ۱۳۹۹ 

تعداد تست ۴۰۸۰۰۰ عدد 
افراد مثبت ۸۷۰۰۰ نفر 
 متوسط نسبت : ۲۱.۵%

۱۴ ابان  :   ۲۳.۲% 
۱۶ آبان  :   ۲۴.۲%
۱۷ آبان  :     ۲۵% 
۱۹ آبان :    ۲۶.۹%
۲۱ آبان  :   ۲۷.۷% 

و دیروز ۲۲ آبان ۱۳۹۹ به عدد ۲۸.۷% رسیده است 


هیچ گفته‌ای از عقلی سلیم و یا  شاهدی علمی وجود ندارد که ادعا کند کیفیت تست‌های استفاده شده در ایران در عرض ۲۲ روز سه برابر بهتر شده است بویژه آنکه به اذعان مسئولین وزارت بهداشت تست‌های جدید از نوع تست‌های سریع هستند که کیفیت آنها مطلوبتر نیست.
 
افزایش انفجاری این نسبت نشان می‌دهد که هیچ یک از اقدامات ملی و منطقه‌ای، نه تنها تاثیری در افول زنجیره انتقال نداشته بلکه هر لحظه بر شدت آن افزوده شده و اینک به شکل یک بهمن عظیم درآمده که هر لحظه بیشتر ممکن است که همه مارا زیر آوار خود مدفون کند.

اقدامات بی‌خاصیت، نمایشی، ناقاطع و نبود عزم واقعی برای کنترل بیماری و ناهماهنگی مطلق در اجرای فعالیت‌های ملی، این فاجعه انسانی را سبب شده‌اند.

اصرار به طی مسیر خطای گذشته و تودرتو نمودن روندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی به جای شفاف‌سازی و صریح سازی روندها و سیاست‌ها، نتیجه‌ای جز این نمی‌داد و نخواهد داد.

گروه پزشکان و قانون اعلام می‌کند که افزایش شدت انتقال تصادفی و اتفاقی نیست و کنترل نمودن و کاهشی کردن آن نیز با آرزو و التماس رخ نخواهد داد. ولی تا زمانی که علم و دستورات آن مورد بی‌توجهی خواص و عوام است، هیچ خبر خوشی را نخواهیم شنید.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.