ایران ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا از کشورهای قابل اعتماد وارد می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، «حسینعلی شهریاری» در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان ساوه، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری واردات واکسن فایزر تولید کشورهای انگلستان، فرانسه و آمریکا ممنوع است اما اجازه ورود واکسن مطمئن از دیگر کشورهای خارجی قابل اعتماد صادر شده است.

وی بیان کرد: مسئولیت واردات واکسن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی است که برای این منظور تاکنون ۵۲ میلیون دلار به عنوان پیش ‌پرداخت برای واردات این محصول درمانی به طرف های خارجی پرداخت شده است و طبق برنامه تا پایان ماه جاری وارد کشور خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی واکسن‌ها به دلیل اینکه سپری نکردن فعالیت‌های بالینی،  تلفات بسیاری را به همراه داشته اند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: از زمان تشکیل مجمع خیرین سلامت در کشور افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان هزینه شده است.

به گفته شهریاری، مجمع خیرین سلامت همچنین ساخت ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای را هدف‌گذاری کرده است و برای تحقق این برنامه لازم است که مسئولان نیز مشارکت جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ساخت آزمایشگاه غذا و دارو در شهرستان ساوه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل چنین پروژه هایی با ماهیت سلامت محور باید از ظرفیت خیرین استفاده بهینه صورت گیرد.

به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون،  خیرین سلامت کشور در طرح کمک مومنانه معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مشارکت داشته‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به شهرستان های ساوه و زرندیه علاوه بر افتتاح پایگاه اورژانس جاده ای شهر زاویه از روند ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه و همچچنین آزمایشگاه غذا و داروی این شهرستان بازدید کرد.

خدمات بهداشتی و درمانی برای شهرستان های ساوه و زرندیه با جمعیتی معادل ۴۰۰ هزار نفر در قالب پنج بیمارستان ارائه می شود و برای جبران کاستی های این حوزه، وزارت بهداشت و درمان با کسب موافقت ماده ۳۲ از دولت، پروژه ساخت یک مرکز درمانی با ظرفیت ۲۵۰ تخت را در ساوه آغاز کرده است. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.