-
رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه روزانه حدود ۲هزار بیمار جدید در بیمارستانهای تهران بستری میشوند گفت: در حال حاضر فزون بر ۲۰ هزار مراجعه کننده سرپایی در تهران وجود دارد و علی رغم اینکه دیروز ۱۶۰۰ بیمار از بیمارستانهای تهران ترخیص شدند، به علت ۲ هزار بستری جدید هنوز به تراز مثبت نرسیدهایم، برای هفتمین هفته متوالی شاهد افزایش شاخصهای کرونا در تهران هستیم، این موضوع نشان دهنده سهمگین بودن موج پنجم کروناست.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ -
رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حذف ۷ آمینواسید در جهش واریانت لامبدا را چالشی بزرگ پیش روی تست های تشخیصی دانست و گفت: جهش در واریانت لامبدا به میزان قابل توجهی سرایت و عفونت زایی این گونه جدید کووید ۱۹ را افزایش داده است، این جهش جدا از افزایش چسبندگی پروتئین اسپایک در اتصال به رسپتورACE ۱۱، جهشی ایمن گریز است، بنظر میرسد واریانت لامبدا میتواند به پاسخ سیستم ایمنی، غلبه کند،حذف هفت آمینواسید طی جهش در واریانت لامبدا چالشی بزرگ پیش روی تستهای تشخیصی است.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ -
صبح امروز سه شنبه، صد و هفتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون پایتخت با حضور فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت، افتتاح شد.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ -
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه آمار فعلی بیماران کرونایی بستری در ۱۶ ماه اخیر بیسابقه است گفت: تقریبا تمام بیمارستانها الان درگیر شدند و بالای ده هزار تخت درگیر این مسئله است، خیلی از موارد هم به شکل موقت در ورودی بیمارستانها ایجاد میشود و ما برای بستری موقت از ظرفیت کلینیکهای شهرداری هم در یک الی دو روز اخیر و در روزهای آینده از ظرفیت سولههای بحران شهرداری استفاده خواهیم کرد.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ -
رئیس بیمارستان شهید لواسانی از بستری شدن خیلی از بیماران کرونایی روی "برانکارد اورژانس" در شرایط نامناسب خبر داد و گفت: وضعیت کرونا در این پیک بیسابقه است و در هیچ یک از پیکهای قبل ما چنین بحرانی به خصوص در بیمارستانها حس نکردیم، با توجه به محدودیت توان کادر درمان اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، کادر درمان خستهتر از آنچه که تا الان بوده، میشود و اگر پروتکلها رعایت نشود واقعا در یک کلمه فاجعه رخ میدهد.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ -
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۸۳۸ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۷۹ هزار و ۷۲۷ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۱ هزار و ۷۸۵ نفر رسید.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ -
سامانه نوبت دهی واکسن کرونا برای افراد دارای معلولیت با درجه شدید و خیلی شدید فعال شد.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ -
معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه اکنون در بدترین وضعیت کرونایی قرار داریم گفت: اگر بخواهیم به همین منوال ادامه پیدا کند همه آلوده میشوند و این بسیار خطرناک است، اکنون هر موجی از موج قبلی بدتر است، اکنون هر فردی تب و علائم تنفسی دارد نشانه کروناست، چرا که ویروس دیگری در چرخش نیست.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ -
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، روند بیماری کرونا در کشور را بسیار نامناسب اعلام کرد و گفت: در صورتی که روند فعلی بیماری کرونا ادامه داشته باشد، احتمالا در آینده نزدیک تعداد جانباختگان به ۵۰۰ نفر در روز خواهد رسید، شاهد افزایش بیماری در اغلب نقاط کشور هستیم و به همین دلیل فشار روی بیمارستان ها بسیار زیاد است.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ -
استاندار تهران گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی در پایانههای حمل نقل درون شهری و برون شهری، رستورانها، تالارها، بانکها و تالارها روند کاهشی را شاهد بودیم، متاسفانه هنوز میزان بستریها از میزان ترخیصها بیشتر است و در هفته آینده شرایط امیدوار کنندهای را شاهد نیستیم.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ -
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سامانه نوبتدهی واکسن کرونا برای خبرنگاران باز شد.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ -
سخنگوی سازمان غذا و دارو از دستور وزیر بهداشت جهت خرید فوریتی سرم تزریقی و ورود آن به زنجیره توزیع در اسرع وقت خبر داد و گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته با دستور وزیر بهداشت دستور خرید فوریتی سرم تزریقی از کشور ثالث صادر شده که بهزودی و در اسرع وقت وارد زنجیره توزیع خواهد شد. علاوه بر این سرمهای تزریقی تولید داخل هم مدیریت میشوند تا در بیمارستانها، مراکز درمان سرپایی و اورژانسها استفاده شوند. فعلاً داروخانههای بیمارستانی این سرمها را در اختیار بیماران قرار میدهند.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ -
نماینده ویژه وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان با موفق خواندن شیوه مدیریت بیماری کرونا در این استان گفت: گفت: اگر به نقشههای کشوری هم نگاه کنیم خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان به مرور در حال تغییر است و اکنون شاید بتوانیم استان را جزو استانهای کم خطر تلقی کنیم. خوشبختانه تعداد موارد فوت، بستری و ابتلا کاهش یافته است.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ -
امکان ثبتنام تزریق واکسن کووید_۱۹ برای بیماران نادر و بیماران دیابتی دریافتکننده انسولین، در سامانه salamat.gov.ir ایجاد شد.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ -
دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ ضمن هشدار نسبت به افزایش مرگ های کرونایی در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: اگر مراقب نباشیم و پروتکل ها را رعایت نکنیم، لامبدا میتواند موج بعدی ما باشد، البته پیک پنجم بسیار شدید است و شاید تعداد روزهایی که در پیک به سر میبریم، نسبت به پیک چهارم افزایش یابد، اما در مجموع اگر بخواهیم تعداد مبتلایان و مرگ و میر را کمتر کنیم، مردم باید رعایت پروتکلها را جدی بگیرند. در غیر این صورت اگر به همین منوال افزایش مراجعه سرپایی و بستری را داشته باشیم، میتوانیم انتظار افزایش مرگ و میر را هم داشته باشیم.
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
پربینندهترینها
پربحثترینها
شبکههای اجتماعی