واکسیناسیون بیش از ۶۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال انجام شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی مراسم آغاز به کار مرکز واکسیناسیون تجمیعی کرونا در منطقه جنوب شهر تهران خبر داد و گفت: طبق آخرین آمار، ۶۰ درصد از افراد بالای ۷۵ سال تا به این لحظه واکسیناسیون شده اند که با همین سرعت، دیگر گروه‌های سنی در روز‌های آتی نیز واکسینه خواهند شد.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد از افراد در گروه سنی ۸۰ سال به بالا واکسینه شده اند. روند واکسیناسیون یکی از گروه‌های خطر که گروه‌های سنی ۷۰ تا ۷۵ ساله هستند از امروز "اول خرداد" شروع شده است. پیش بینی می‌شود با انجام فرآنید منظم واکسیناسیون در گروه‌های افراد مسن و پرخطر آمار مرگ و میر بطور چشمگیری کاهش یابد، مراکز تجمیعی واکسیناسیون بر اساس جانمایی شهری تاسیس شده اند تا یاریگر مراکز درمانی در امر واکسیناسیون باشند. وظیفه اصلی مراکز بهداشت، غربالگری خانم‌های باردار و کودکان است و به دلیل عدم ایجاد اختلال در فرآیند کاری مراکز بهداشت به ایجاد مراکز تجمعی برای انجام فرآیند واکسیناسیون افراد اقدام کرده ایم.  

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ادامه داد: مراکز بهداشتی ما از نظر جغرافیایی پراکنده هستند و معمولا ساختمان‌های اداری با فضا‌های محدودی هستند، همین امر سبب شده است تا از فضاهای جمعی و فضا‌های که در درون بافت کالبد شهری هستند، برای انجام فرایند واکسیناسیون افراد استفاده شود، شهرداری ها، بسیج، هلال احمر، تربیت بدنی و آموزش و پرورش از جمله مراکزی هستند که در اداره و طراحی این فضا‌های جدید کمک کرده اند.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران تصریح کرد: تاکنون ۶۲۰ مرکز واکسیناسیون در کشور که ۶۰ مرکز آن در تهران است، آماده فعالیت شده است.

زالی در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی شهر تهران گفت: تهران و اکثر شهرستان‌های تابع آن از نظر رنگ بندی کرونا نارنجی است. در حال حاضر ۵۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در ۱۰۵ بیمارستان تهران بستری شده اند و ۱۶۰۰ نفر از این تعداد، تحت مراقبت‌های ویژه هستند، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۰ بیمار جدید بستری شده اند که ۱۴۸ نفر از این تعداد، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند، تعداد مراجعان سرپایی در تهران مانند دیگر استان‌های کشور روبه کاهش است، پیش بینی ما این است که این آمار در اواسط این هفته به حد قابل توجهی کاهش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: در مقایسه‌های انجام شده بین خیز چهارم و سوم کرونا، تعداد مراجعان سرپایی و بستری در این پیک بیشتر از خیز سوم کروناست اما میزان مرگ و میر افراد کمتر است، این امر بیانگر رشادت‌های کادر درمان است، راه اندازی مراکز سرپایی درمانی و درمان ضد ویروس خوراکی، نقش موثری در کاهش آمار مرگ و میر داشته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.