قرارگرفتن ایران در میان قدرت‌های تولیدکننده واکسن
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در نمایشگاه سیمیلاتورهای پزشکی ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان که امروز در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدت‌ها بود که چگونگی آموزش پزشکی به صورت مجازی از رؤیاهای ما به شمار می رفت، افزود: این امر به خصوص در ایام کرونا بیشتر احساس می‌شد که با همت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت های دانش بنیان محقق شد.

وی ادامه داد: با همکاری صورت گرفته میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت های دانش بنیان با سیمیلاتورهای پزشکی به نقطه ای رسیده‌ایم که می توان از آن استفاده کرد.

نمکی با اشاره به نمایشگاه سیمیلاتورهای پزشکی در نمایشگاه بین المللی گفت: امروز شاهد به کارگیری ابزارهایی بودیم که در آموزش مجازی برای دانش آموزان، دانشجویان، رزیدنت ها، اساتید و جراحان و ... قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: ما نگران بودیم در آموزش پزشکی دچار کمبود و نقصان شویم، اما ضروری بود برای احترام به مردم و کاهش آسیب بیماران، آموزش‌های پزشکی را به واسطه دستگاه های ایرانی انجام دهیم.

نمکی با اشاره به ربات جراح یکی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: این ربات یکی از دستگاه های خوب و مورد توجه در این نمایشگاه بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت محققان در ۶ پلتفرم واکسن کرونا خاطر نشان کرد: ایران راه صدساله ای را خصوصا در حوزه واکسن پیموده است، به طوری که تاکنون در  ۶ پلتفرم واکسن کرونا توسط محققان در حال مطالعه یا تولید است.

وی افزود: همچنین جمهوری اسلامی ایران در کنار همه عظمت‌ها می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تکنولوژی دانش علوم پزشکی و رشته‌های وابسته در کل جهان نقش آفرینی کند.

به گفته وی اکنون ما جزو ۶ کشور مطرح دنیا هستیم که توانسته‌ایم در حوزه واکسن کووید از صفر تا صد ورود پیدا کنیم و امیدواریم در آینده بازار خوبی برای صادرات داشته باشیم. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.