آمارهای درخواست گوداستندینگ پزشکان برای مهاجرت نگران کننده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفرقندی در مراسم معارفه روسای کل سازمان نظام پزشکی گفت: حضور ارزشمند جامعه پزشکی و پرستاری، در خدمت مردم و ایران که همیشه و در بحران‌ها و رنج‌های مردم از گذشته دور و روزهای خطیر دوران دفاع مقدس حاضر بودند تا امروز که در عرصه کرونا مدافعین سلامت جان خود، خانواده و عزیزان خود را در معرض تهدید قرار می‌دهند و چه جان‌های عزیزی که در راه سلامت مردم فدا شده است.

رئیس کل سابق سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در عرصه سلامت عقیده و ظاهر متفاوت افراد، رنگی نداشت و همه رنگ‌ها خدمت به بیمار و همت برای نجات جان او بود و این مقوله‌ای است که نیاز امروز کشور است. مهم خدمت با مردم و ایران است و هرکس در این مسیر است باید با هر فکر و سلیقه، بزرگ و محترم شمرده شود. ایران متعلق به همه ایرانیانی است که عاشق این آب و خاکند.

وی افزود: یکی از اقدامات در دوره گذشته نظام پزشکی، پرداختن به مقوله مهم اخلاق حرفه‌ای در نظر و عمل و تدوین آیین نامه، کتاب و مصوبات و اجرای آنها بود. دیگر اقدام مهم ثبت خدمات ماندگار جامعه پزشکی در عرصه و بحران کرونا، با کمک هنر و ادب، در قاب ۱۰ جلد اثر فاخر به یادگار مانده است، وظیفه نظام پزشکی حمایت از حرفه‌مندان در مقابل مشکلات، موانع و کاستی‌های بیرونی و مراقبت و تاکید بر رعایت اخلاق در درون حرفه پزشکی است. اصلاح امور سلامت در شرایط امروز ایران، به سامان سه پایه یعنی ساختار صحیح، اقتصاد سلامت و نیروی انسانی متصل است.

ظفرقندی گفت: اصلاح ساختار، به جز با نظام ارجاع و سامان الکترونیک میسر نمی‌شود. در اقتصاد سلامت، تقویت و تعمیق بیمه‌ها، محاسبه و پرداخت هزینه تمام شده و واقعی خدمات و کاهش پرداخت مردم چاره کار است. امروز بحث مشکلات عدیده نیروی انسانی معضل اصلی و دغدغه دلسوزان پزشکی کشور است، بقا و شکوفایی جوان عالم در هر ملتی به امید و عدالت است و وقتی جوانی در آغاز راه با رتبه دو رقمی کنکور در دانشکده پزشکی تهران پذیرفته نمی‌شود و فردی با رتبه چند هزار به همین دانشگاه راه می‌یابد، نه امیدی به آینده می‌ماند و نه عدالتی برجاست.

به گزارش ایسنا رئیس کل سابق سازمان نظام پزشکی در پایان تاکید کرد: تحمل مشکلات راه، مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و تعهدات گوناگون قانونی و غیرقانونی در پایان این مسیر دشوار، شوق خدمت را زایل و میل به مهاجرت را افزایش داده است. آمار درخواست گوداستندینگ از سازمان نظام پزشکی، رعایت مهاجرت آماری ناخوشایند و نگران‌کننده و نشانگر شرایط نامناسبی است که به جای کتمان و پاک کردن صورت مساله باید بیان شود و برایش چاره اندیشید. البته به شرط نگرش علمی و داشتن گوشی برای شنیدن نصایح مصلحان و کمی تحمل، چاره مناسب برای حفظ این سرمایه‌های گرانقدر ملت است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.