ضرورت اتخاذ مداخلات با هزینه اثربخش مناسب در پیک هفتم کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید سوری گفت: متاسفانه عادی انگاری و تصور اینکه اپیدمی کرونا خاتمه یافته ، در سایه کم توجهی ما را تا حدودی دچار غافلگیری در این پیک کرده است.یکی از راه های کنترل موفقیت آمیز اپیدمی تصمیم گیری مبتنی بر مناطق بومی است، معتقدم که تصمیم گیری بر اساس استنادات بومی نتایج خوبی دارد اما این موضوع به خوبی رعایت نمی شود.

اپیدمیولوژیست و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: پاندمی کرونا در موج هفتم مانند پیک های گذشته یکباره اتفاق نیفتاده است و این موج نیز غافلگیر کننده نبود زیرا علائم و هشدارهای آن طی هفته های گذشته مشخص و واضح بود. در اپیدمی باید هر احتمال ضعیفی را جدی تلقی کنیم، وقتی به عامل زمان توجه نداشته باشیم تصمیمات ما بی اثر و یا مضرر خواهد بود. معتقدم که  تشدید کنترل مرزها باید زودتر انجام می شد، با اوج گرفتن پیک هفتم کرونا بیمار یابی باید فعال می شد لذا تعداد انجام تست ها باید افزایش پیدا کند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: ما نیازمند تیم های واکنش سریع هستیم. مردم باید دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیق انجام دهند و توجه جدی به بحث تهویه مناسب داشته باشند، تغییرات و نوسانات ویروس کرونا باعث شده است تا نتوانیم به خوبی از الگوهای گذشته بیماری استفاده کنیم. برای اینکه زندگی عادی و مسالمت آمیزی با ویروس کرونا داشته باشیم باید مداخلات با هزینه اثر بخشی مناسبی اتخاذ کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.