بهداشت خانواده باید مجددا پررنگ شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کمال حیدری در کارگروه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: به دلیل مقابله و مبارزه دو سال و نیم با کووید۱۹ بسیاری از برنامه‌ها در امر بهداشت کمرنگ و سبب ایجاد فاصله ما با مردم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از مدیران سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواست تا با انرژی و برنامه‌های جدید و کاربردی و برنامه‌ریزی دقیق بار دیگر بخش بهداشت را به جایگاه گذشته خود برگردانند.

وی کمبود نیروی انسانی و برخی امکانات را از موانع بر سر راه اعتلای بهداشت خانواده عنوان کرد و افزود: باید بخش خصوصی را در امر بهداشت بکار بگیریم، بهداشت خانواده باید مجددا پررنگ شود، نیاز است بسیاری از روش‌ها در بحث آموزش مخاطب، مراقبت‌ها و مداخلات بازنگری شود.

حیدری با تاکید بر اینکه در بحث جوانان و نوجوانان باید اهتمام بیشتری به خرج دهیم تصریح کرد: بهترین عمر یک جوان در مدرسه در اختیار ما هست و رویکرد آموزش و پرورش هم در جهت همکاری در این زمینه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های سراسر کشور خواست تا اقدامات ویژه‌ای در بخش سالمندی صورت دهند چرا که باید سالمند سالم را به جامعه تحویل داد.

به گزارش ایسنا وی در پایان با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افزود: جمعیت و فرزندآوری به عنوان یک تکلیف ملی و شرعی برای ما و یک بحث بسیار مهم برای کشور است چراکه خواب‌های پلیدی در این امر برای کشور دیده شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.