دو هفته است که از قله پیک هفتم کرونا گذر کرده‌ایم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)،  مسعود یونسیان با بیان اینکه نزدیک دو هفته است که از قله پیک هفتم کرونا گذر کرده‌ایم گفت: من نگران دهه اول محرم هستم، اگر وقایع این هفته به ویژه روزهای تاسوعا و عاشور بخواهد تأثیری بر روی این بیماری و تعداد موارد آن بگذارد خود را در هفته آینده نشان خواهد داد.

رئیس کمیته پژوهش و اپیدمیولوژی کووید19 گفت: از سوی دیگر وقتی تعداد موارد مثبت و بیماران جدید در این دو هفته ثابت یا کاهشی بوده است قطعا تعداد موارد مرگ نیز از هفته آینده نزولی خواهد شد، نگرانی برای صعود دوباره بیماری وجود دارد، در برخی از کشورها مانند بحرین، عراق، بنگلادش، بلغارستان، فرانسه و تمام اتحادیه پس ازنزولی شدن موارد بیماری در هفته‌های گذشته دوباره موارد مثبت در آنها افزایش یافته و دوباره بیماری در آنها صعودی شده است.

به گزارش ایلنا وی در پایان اظهار کرد:‌ اظهار نظر قطعی در مورد بیماری درست نیست چرا که ما هنوز درگیر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیستیم با این حال امیدواریم دوباره موارد افزایشی در کشور رخ ندهد، ابراز نظر در مورد کاهش زودهنگام بیماری ممکن است خطرناک باشد چرا که بر اساس آن بازگشایی‌ها ممکن است تا حدی کار کند. با این حال اگر واقعا کاهش بیماری صورت بگیرد ما یک هفته دیرتر آن را اعلام کنیم خطری جامعه را تهدید نخواهد کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.