مهم‌ترین مسئله در وضعیت امروز امیدوار کردن نسل جوان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین‌الهی امروز۱۷ شهریورماه، در مراسم تقدیر از اساتید برتر اولین دوره آموزشی "همراه با حکیمان" که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، در جمع اساتید علوم پزشکی گفت: جلسات اختتامیه ناراحت کننده است که امیدواریم این اختتامیه پایان نداشته و به عنوان افتتاحیه باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: خداوند را شاکر هستیم که ما را در بالاترین مقام یعنی در مقام استادی قرار داده است، اما شکر کردن خدا همراه با عمل بزرگ‌ترین شکرگزاری است. وظیفه ما در مقام استادی تربیت نیروهای متخصص متعهد و متدین است، تا آینده انقلاب اسلامی تضمین شود، عقبه ما خون هزاران شهید و افراد بزرگ است و ما در مقابل آن مسئول هستیم، تا قطار انقلاب را جلو ببریم و بر آرمان‌های شهدا پایبند باشیم و امانت‌های الهی را به بهترین شیوه به‌کار ببریم.

وی با بیان اینکه علاوه بر کسب تخصص باید برای معرفت افزایی نیز تلاش کنیم اظهار کرد: مهمترین مسئله در وضعیت امروز امیدوار کردن نسل جوان است و مقام معظم رهبری نیز بر امیدوار کردن تاکید دارند، در سال ۸۴ مقام معظم رهبری افق مرجعیت علمی را تبیین کردند و در این حرکت به سمت افق مورد نظر، مهمترین مؤلفه اساتید هستند. لذا در این راستا نقش اصلی برای رسیدن به مرجعیت علمی را اساتید برعهده دارند و  از طرفی مهمترین وظیفه استاد شاگرد پروری است.

عین‌الهی گفت: استاد را به دانشجوی او می‌شناسند، وقتی ما استاد می‌شویم، باید وظایفی که داریم را به خوبی انجام دهیم و اولین وظیفه ما آموزش است از طرفی امروز آموزش تحول عظیمی پیدا کرده است، لذا باید بر مبانی، مواد، روش‌ها و تکنولوژی‌های آموزش مسلط باشیم، بحث دانش‌پژوهی نقش دوم اساتید است و امروز نیاز داریم در بحث‌های دانش‌ بنیان با توجه به نیاز کشور حرکت کنیم. همچنین پژوهش باید براساس نیاز کشور باشد و نه صرفاً به مقاله ختم شود.

به گزارش ایسنا وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: باید به این نکته اشاره کرد که مسلط بودن اساتید به علم روز از اهمیت بالایی برخوردار است، مطالعه و به‌روز بودن از اهمیت بسزایی برخوردار است، اساتید باید احساس کنند دانشجو فرزند آنهاست، تا بتوانند آن اثرگذاری تربیتی و علاوه بر تدریس، علم نقش هدایت‌گری را برای دانشجو داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.