وضعیت ارائه خدمت درمانی به زائران اربعین
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین‌اللهی در بازدید از محل استقرار نیروهای فوریت‌های پزشکی در پایانه مرزی مهران گفت: اکنون نزدیک به ۱۰ روز است که همکاران در اینجا مستقرند و امکانات خوبی را از نظر اتوبوس آمبولانس، بیمارستان صحرایی و... فراهم کرده‌اند. به طوری که نزدیک به پنج بیمارستان صحرایی در مرز مهران مستقر است که به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: با این حال باتوجه به ازدحام مردم و گرمای هوا، نیروهای مستقر در مرز حداکثر کاری را که می‌توانند انجام می‌دهند. در عین حال همه امکانات وجود دارد، سرم به اندازه کافی وجود دارد، دارو و پرسنل نیز به اندازه کافی هست.

به گزارش ایسنا وی در پایان در خصوص گرمازدگی نیز به زائران توصیه کرد: بهتر است زائران در شب‌ها و ساعات خنک تردد کنند، در مسیر به میزان زیاد آب بنوشند، اگر خسته شدند، سایه‌ای پیدا کرده و در سایه استراحت کنند که این موارد تا حدودی از گرمازدگی جلوگیری می‌کند. بااین حال اگر مشاهده کردند که حال‌شان بد است به مراکز اورژانس مستقر در مرز مراجعه کنند تا بررسی شوند. در عین حال پایگاه‌های بهداشتی هم هستند که بیماران را بررسی کرده و اقدامات لازم را برایشان انجام می‌دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.