کاهش پرداختی از جیب در حوزه دندانپزشکی شکست خورد
همایش سراسری آموزش و توانمندسازی مدیران، رؤسا و کارشناسان نظارت بر درمان و تحلیل وقایع ناخواسته حیات به محلی برای تبادل گلایه‌ها و دردودل‌های مدیران حوزه سلامت تبدیل شد. 

به گزارش پزشکان و قانون مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت که یکی از سخنرانان این همایش بود، با بیان اینکه در زمینه حفاظت مالی، کاهش پرداخت هزینه‌ها از جیب مردم مدنظر برنامه‌های وزارت بهداشت قرار داشته است، گفت: «علی‌رغم تلاش‌های زیادی که در این زمینه در قالب اجرای طرح تحول صورت گرفته ولی هنوز در دندانپزشکی نیاز به برنامه‌های زیادی وجود دارد.»

‌علیرضا عسگری ادامه داد: «در حال حاضر 10 تا 15 درصد خدمات دندانپزشکی تعرفه دارد و بسیاری از بیمه‌ها خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهند. بنابراین توجه به این مسئله حائز اهمیت است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی بدین معنی نیست که در هر گوشه از ایران بیمارستان بسازیم، گفت: «نظام ارجاع پویا راهکار مؤثر جهت دسترسی به خدمات است.»

عسگری تصریح کرد: «در کارکردهای نظام سلامت 3 شاخص اصلی و بین‌المللی برای ارزیابی در نظر گرفته شده که حفاظت مالی، دسترسی به خدمات و رضایتمندی بیمار این سه شاخص مهم به شمار می‌رود.»

وی در زمینه دسترسی به خدمات گفت: «در این زمینه ذائقه مردم تغییر کرده و در هر گوشه از ایران در تلاش بوده‌ایم که بیمارستان بسازیم در صورتی که دسترسی منطقی و نظام ارجاع باید مدنظر باشد.»

عسگری خاطرنشان کرد: «نظام ارجاع پویا اسباب نظارت را به خوبی فراهم می‌کند بنابراین برای دسترسی بیشتر مردم به خدمات باید این مقوله مدنظر باشد.»

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: «در زمینه رضایتمندی بیمار و مردم در قالب طرح تحول همه تلاش‌ها صورت گرفته که این مقوله به بهترین نحو اجرا شود که انشاالله در ادامه مسیر این موضوع مورد توجه قرار خواهد داشت.»

پایان پیام/

مطالب مشابه