اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی به هلال احمر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمدحسین قربانی روز سه شنبه در اجلاس مدیران و روسای جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حدود هفت سال است که چنین اجلاسی در سطح سراسری تشکیل نشده است، اظهار داشت: تشکیل این اجلاس و جمع شدن خانواده گسترده هلال احمر برای بازخوانی وظایف و برنامه های محوله، می تواند راهگشای مشکلات پیش روی هلال احمر باشد و بهترین مسیر برای تحقق شعار چشم انداز آینده که شعار این اجلاس است، تشکیل همین گردهمایی و کارگروه ها است.

وی افزود: امروز در مجلس شورای اسلامی، رویه ای حمایتی از جمعیت هلال احمر وجود دارد و هلال احمر به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در واقع بهترین حمایت را از سوی مجلس شورای اسلامی دارد، بزرگترین فراکسیون مجلس، فراکسیون هلال احمر با عضویت 147 نماینده است و با قطعیت می توان گفت پیشنهادات مربوط به حوزه هلال احمر با حمایت قاطع نمایندگان تصویب می شود.

قربانی در ادامه با تاکید بر اینکه گستره خدمات هلال احمر به حدی است که در حوادث جاده ای اولین امدادرسانان، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر هستند که به آسیب دیدگان خدمات رسانی می کنند، افزود: به همین دلیل، نمایندگان مجلس اهمیت خدمات هلال احمر را به خوبی درک و لمس کرده اند.

رئیس فراکسیون هلال احمر در مجلس موضوع مهم و مورد توجه در جمعیت هلال احمر را لزوم گسترش پایگاه های امدادی جمعیت در سراسر کشور دانست و افزود: در ساختار هلال احمر نیاز به 1200 پایگاه امدادی داریم تا خدمات این جمعیت به بالاترین حد کیفیت برسد اما در حال حاضر 570 پایگاه فعالیت دارند. البته این تعداد پایگاه یعنی در تمام حوزه های انتخابیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حداقل یک پایگاه امداد جاده ای وجود دارد و حمایت نمایندگان از هلال احمر به دلیل اشرافیت بر خدمات جمعیت است.

وی با اشاره به شرایط سخت بودجه ای و مشکلات عدیده ای که دولت برای تامین منابع عمومی با آنها مواجه است، خاطرنشان کرد: نگاه و تمرکز مجلس شورای اسلامی این است که کمترین مقدار از منابع عمومی یا ردیف بودجه هلال احمر کم نشود. بر همین اساس است که امسال تمام پیشنهادات بودجه ای هلال احمر در کمیسیون های تخصصی مجلس به تصویب رسیده که این به معنای نگاه 100 درصدی همراهی و همکاری مجلس شورای اسلامی با هلال احمر است.

قربانی خاطرنشان کرد: امروز سرمایه هلال احمر، منابع مجلس و موارد قانونی و داشته های سخت افزاری و نرم افزاری نیست؛ بلکه امروز بزرگترین سرمایه هلال احمر اعتماد عمومی مردم به این نهاد خدمت رسان است. پس همه دست به دست هم دهیم تا در این سرمایه گرانسنگ ذره ای خلل وارد نشود چرا که هیچ کجای دنیا چنین حمایت و اعتماد و سرمایه ای از جمعیت های ملی وجود ندارد. پس بر ماست که در حفظ این سرمایه تمام تلاش خود را بکارگیریم و شعارمان در سال 98 عضویت یک نفر از هر خانواده در جمعیت هلال احمر باشد.

لازم به ذکر است اجلاس مدیران و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور با هدف مرور چالش ‌ها و دستاوردهای چهار دهه گذشته و نگاهی به چشم‌انداز آینده این جمعیت در حال برگزاری است.در این اجلاس دو روزه 500 نفر از مدیران ستادی و مدیران عامل و روسای شعب جمعیت هلال احمر از سراسر کشور حضور دارند تا عملکرد سالانه مراکز جمعیت هلال‌احمر را در سراسر کشور ارزیابی و برنامه‌های جدید را مطابق با نیازهای این مراکز برنامه‌ریزی کنند.

در این اجلاس دو روزه که هدف اصلی آن حل مشکلات شعب جمعیت هلال احمر در دورترین مناطق کشور و مدیریت از پایین به بالاست شرکت کنندگان به دنبال راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات ریشه ای، بررسی عملکرد، ساختارها، فعالیت‌ها، تدوین برنامه ‌ها و خط‌ مشی‌ ها، جمع‌ آوری نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات هر یک از سازمان‌ ها، نهادها و استان‌ ها زیر مجموعه جمعیت هلال احمر هستند. 

به گزارش ایرنا تمام سازمان ‌ها، معاونت‌ ها و بخش‌ های تابعه جمعیت هلال احمر در این همایش حضور دارند تا با تبادل نظر با مدیران عامل و روسای شعب هلال‌احمر، مشکلات و چالش‌های موجود در استان‌ ها و شهرستان‌ها را شناسایی کرده و با برنامه ‌ریزی دقیق راهکارهای متناسب را برای رفع آنها بیابند که به طور قطع و یقین این واکاوی مشکلات در سطح شعب و شناسایی نیازهای آنها برای ارائه خدمات بیشتر و مناسب ‌تر به آسیب دیدگان ضروری و تاثیرگذار خواهد بود.

در پایان شایان ذکر است جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.