روش "چند دارویی" برای درمان بیماران مبتلا به صرع
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، پرویز بهرامی در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی صرع که سالن همایش های کتابخانه ملی، گفت: یکی از مباحث مهم در ارتباط با بیماران مبتلا به صرع، درمان چند دارویی یا ترکیبی است.

وی افزود: ۵۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به صرع هستند، با توجه به شیوع این بیماری، می طلبد که از نظر تشخیص و درمان بیماران مبتلا به صرع، در بررسی ها دقت و توجه لازم صورت گیرد تا روند درمان به درستی انجام شود.

این فوق تخصص صرع و نوار مغز ادامه داد: بررسی ها نشان داده است در ۶۰ درصد موارد که تشخیص صرع درست انجام شود، با دارو می توان بیماری را کنترل کرد.

بهرامی گفت: لازم است این دسته از بیماران بین ۲ تا ۵ سال دارو مصرف کنند و بعد از آن، داروی آنها را می توان قطع کرد.

وی در ادامه به درمان ترکیبی یا چند دارویی بیماران صرع اشاره کرد و گفت: اگر بیماری این افراد با یک دارو کنترل نشد، لازم است داروی دوم برای آنها تجویز شود و اگر باز هم به درمان جواب ندادند، می بایست به روش درمان دارویی ترکیبی یا چند دارویی روی بیاوریم.

بهرامی تاکید کرد: باید دقت داشته باشیم داروهایی که در این شیوه استفاده می کنیم، اثر متقاوت با یکدیگر داشته باشند و عوارض جانبی و تداخل دارویی نیز نداشته باشد. ضمن اینکه، این داروها می بایست کمترین مقدار مصرف با بیشترین اثر را داشته باشند.

این فوق تخصص صرع و نوار مغز اضافه کرد: البته نکته ای که در این روش درمان می بایست مورد توجه قرار گیرد، این است که بیمار نیز باید درمان دارویی ترکیبی را تحمل کند.

به گزارش مهر وی در پاسخ به این سئوال که اگر در این روش نیز بیماری کنترل و درمان نشد، چه راهکاری باید در پیش گرفت، گفت: اگر همه این راه ها را رفتیم و بیماری کنترل نشد، بیمار از نظر نوع تشنج، مقاوم به دارو تشخیص داده شده و امکان جراحی برای این دسته از بیماران مورد بررسی قرار می گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.