حال سوختگی در کشور خوب نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید حمید صالحی در نهمین کنگره کشوری سوختگی با اشاره به ارائه آخرین دستاوردهای سوختگی در کنگره افزود: ما از طریق کنگره، از آخرین پژوهش های داخلی در حیطه سوختگی مطلع می شویم و دستاوردهای دنیا در زمینه سوختگی را به بحث می گذاریم، برگزاری این کنگره  فرصت مناسبی است که با مسئولین و رسانه ها، از معضلات سوختگی صحبت کنیم.

دبیر علمی نهمین کنگره کشوری سوختگی، با اشاره به شعار امسال کنگره که آسیب های سوختگی الکتریکی و چالش های پیش رو نامگذاری شده است گفت: تلاش کرده ایم در این کنگره، راهکارهای عملی و اجرایی را به مسئولین مربوطه ارائه بدهیم، متاسفانه حال سوختگی در کشور خوب نیست، ما امیدواریم مسئولین کمی بیشتر به مسائل و معضلات سوختگی در کشور توجه کنند.

وی افزود: در گذشته شاهد فعالیت کمیته های کشوری سوختگی در وزارت بهداشت بودیم که باعث می شد تا حد وزیر هم از وضعیت سوختگی مطلع شود، متاسفانه طی دو سال گذشته به نوعی صدای ما غیر از کنگره، جای دیگری به گوش نمی رسد، در کنگره سال آینده، آمار خیلی بهتری از سوختگی در کشور ارائه بدهیم؛ زیرا بیماران ما شایستگی دریافت بهترین خدمات را دارند.

محمد جواد فاطمی، رئیس نهمین کنگره کشوری سوختگی نیز در نهمین کنگره کشوری سوختگی با اشاره به چاپ کتاب "پیشگیری از سوختگی، داستان موفقیت ها" گفت: این کتاب بهترین مرجع برای آموزش و آشنایی با راهکارهای پیشگیری از سوختگی است؛ همچنین، این کتاب می تواند برای کارهای تحقیقاتی در این زمینه مورد مطالعه و استفاده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کتاب پیشگیری از سوختگی، با حداقل قیمت چاپ شده و توزیع گسترده آن می تواند به پیشگیری از سوختگی در کشور کمک کند، برای حل مشکل بزرگ سوختگی در کشور نیازمند چند فاکتور هستیم، داشتن فرهنگ قوی ارتقا یافته که مردم بدانند چگونه از بروز سوختگی پیشگیری کنند و اینکه با بیماران سوخته چگونه رفتار کنند. همچنین، انتقاد قدرتمند می خواهیم که به سوختگی کمک کند.

رئیس نهمین کنگره کشوری سوختگی ادامه داد: دولت کارآمد به همراه وزارت بهداشت به روز و پیگیر قانون مداری برای پیشگیری از سوختگی لازم داریم، در حال حاضر هیچ کدام از این فاکتورها را نداریم، در چنین شرایطی سالیان دراز با مشکل سوختگی در کشور مواجه خواهیم بود، حل مشکلات سوختگی، همه جانبه است و می دانیم که اگر همه کمک کنیم، می شود مشکل سوختگی را حل کرد.

به گزارش فارس فاطمی در پایان بر استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در پیشگیری از سوختگی در کشور تاکید کرد و گفت: نهادهای مردمی، در جایی که نمی شو با کمک دولت ها مشکلات را حل کرد، می توانند موثر باشند، انجمن حمایت از بیماران سوخته، امیدوار است روزی بتواند در کاهش سوختگی و درمان بهتر بیماران سوخته و همچنین زندگی راحت تر برای آنها، موثر باشد؛البته باید بدانیم راه حل مشکل سوختگی در کشور، از پیشگیری می گذرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.