وابستگی دارویی بیماران صرع بالاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، داریوش نسبی طهرانی در حاشیه پانزدهمین کنگره بین المللی صرع که در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزاری شد، افزود: اختلال به صرع خیلی بالاست و این بیماری یکی از معدود بیماری‌هایی است که وابستگی آن به دارو در برخی موارد به دقیقه نیز می‌رسد؛ به این معنی که اگر بیمار مصروع در همان دقیقه به دارو دسترسی نداشته باشد، دچار تشنج خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بسیار مهم است که دارو‌های بیماران مبتلا به صرع همواره در دسترس آن‌ها باشد زیرا نمی‌توان به یکباره وابستگی دارویی این بیماران را قطع کرد و داروی مشابه برای آن‌ها تجویز نمود. این موضوع می‌تواند برای بیماران مبتلا به صرع خطرناک باشد.

مدیرعامل انجمن صرع ایران تاکید کرد: مواردی بوده است که حتی داروی برند ژنریک بیماران مبتلا به صرع که در چند شرکت دارویی تولید می‌شود با تغییر مصرف از محصول دارویی یک شرکت به شرکت دیگر، بیمار دچار تشنج شده است. این مسئله نشان می‌دهد که وابستگی دارویی این بیماران بالاست و نمی‌توان به یکباره داروی آن‌ها را تغییر داده و یا داروی مشابه جایگزین کرد.

نسبی طهرانی با اشاره به اینکه بیماری دو سوم مبتلایان به صرع با دارو‌های معمولی کنترل می‌شود، افزود: یک سوم بیماران مبتلا به صرع نیازمند دسترسی به دارو‌های جدید و خارجی هستند، البته ممکن است که کیفیت دارو‌های همان دو سوم بیماران نیز که در داخل تولید می‌شود، کیفیت لازم را نداشته باشد و بیمار به داروی مشابه خارجی وابستگی پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که قیمت دارو‌های صرع قطعا بالا رفته است، ادامه داد: این وضعیت به ویژه شامل دارو‌های خارجی و دارو‌هایی می‌شود که مواد اولیه آن‌ها وارداتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرعامل انجمن صرع ایران در پایان گفت: هزینه دارویی بیماران مبتلا به صرع، در ماه از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان متفاوت است و مشکل اکثر بیماران، تامین هزینه‌های دارویی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.