امیدی تازه در درمان سکته مغزی حاد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، بابک زمانی در آستانه یازدهمین کنگره سکته مغزی اظهار داشت: این کنگره در اسفند ماه سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج کشور در کتابخانه ملی در تهران برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای و آخرین پیشرفت‌های درمان سکته مغزی در آن مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه درمان سکته مغزی در کشور از سه سال گذشته آغاز شده است ادامه داد: در کشور قبل از آن درمانی در این زمینه انجام نمی‌گرفت در حالی که طی 4 ساعت و نیم پس از سکته مغزی امکان درمان وجود دارد. 

رئیس انجمن سکته مغزی ایران در ادامه گفت:4 درمان سکته مغزی در کشور در حال گسترش است، در سال جدید میلادی خبری در ارتباط با درمان سکته مغزی منتشر شد که بسیار حائز اهمیت بود و درواقع جزء بزرگترین اخبار پیشرفت‌های پزشکی محسوب می‌شود. 

وی افزود: براساس این خبر ثابت شد کسانی که دچار سکته مغزی شده‌اند و درمان وریدی برای آنها امکان‌پذیر و موثر نباشد تا 24 ساعت امکان درمان آنها از طریق برداشتن لخته به روش آنژیوگرافی و مداخله‌ای وجود دارد؛ البته این مساله به تمهیدات بیشتر برای  تشخیص و درمان در بیمارستان نیاز دارد. 

زمانی اضافه کرد: کشور ما فعالیت آنچنانی در حوزه درمان سکته مغزی از طریق روش‌های مداخله‌ای و آنژیوگرافی نداشته و این مساله نه تنها برای 24 ساعت اول حتی برای 6 ساعت اول نیز که یک درمان استاندارد است امکانات مناسبی نداشته است.

رئیس انجمن سکته مغزی با اشاره به انجام فعالیت بیشتر کشور در حوزه درمان سکته مغزی طی ۳ سال اخیر گفت: در حال حاضر درمان وریدی سکته مغزی از طریق تزریق به رگ دست تا 4 ساعت و نیم اول پس از سکته مغزی باید برای همه بیماران انجام گیرد که البته این مساله بر روی حدود 50 درصد افراد اثر می‌گذارد و درصورتی که اثر گذار نبود طی ۶ ساعت نخست وقوع سکته باید از روش‌های مداخله‌ای استفاده کرد.

به گزارش فارس وی در پایان با بیان اینکه اگر این روش‌ها جواب نداد امروزه مشخص شده حتی درمان سکته مغزی  حاد در ۲۴ ساعت اول با روش هایی جدید قابلیت انجام دارد ولی هنوز در ایران امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص منابع بیشتر بتوانیم پا به پای دنیا در جهت درمان سکته مغزی گام برداریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.