امضای تفاهم نامه دارویی با دانشگاه های روسیه و قزاقستان
به گزارش پایگاه خبری پزشکانو قانون، سید فرشاد حسینی شیرازی  در مراسم نشست خبری کنگره که در دانشکده داروسازی شهید بهشتی برگزار شد گفت: خوشبختانه در اولین همایش داروسازی نوین دستاوردهای علمی خوبی به دست آمده است، تفاهم‌نامه‌های موثری با دانشگاه‌های قزاقستان،‌ روسیه به امضا رسیده است. 
وی در ادامه افزود: در اولین همایش داروسازی نوین ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از سراسر دنیا شرکت داشتند و افراد خارجی تفاهم نامه‌های خوبی با مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه شهید بهشتی امضا کرده‌اند.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی داروسازی نوین یادآور شد: در همایش سال گذشته تفاهم نامه‌های خوبی بین دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه‌ها قراقزستان و روسیه امضا شده است و این اتفاق باعث افزایش سطح همکاری‌ها و مراودات علمی بین سه کشور شده و کار‌های علمی پژوهش خوبی در زمینه علوم دارویی تا به امروز انجام شده است.

حسینی شیرازی اضافه کرد: در اردیبهشت ماه ۹۷ به دلیل عدم تعادل قیمت ارز و تغییرات اقتصادی به این نتیجه رسیدیم که همایش را با کمترین هزینه برای دومین بار برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: مقر انجمن بین المللی داروسازان با ۱۵۰ عضو در شهر لاهه هلند، داروسازی نوین را به طور رسمی به ثبت رسانده و برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده است و این انجمن بین المللی  از کنگره داروسازان نوین حمایت همه جانبه کرده است.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی داروسازی نوین ادامه داد: انجمن بین المللی داروسازی نوین از دومین کنگره داروسازی نوین حمایت کرده است و سه دانشگاه روسیه، قزاقستان تقاضای برگزاری این همایش را در کشورهایشان داشته‌اند.

حسینی شیرازی تصریح کرد: در دومین کنگره داروسازی نوین ۲۴ سخنران کلیدی انتخاب شده‌اند اما به دلیل تغییرات دولت ترامپ و ایجاد قوانین مبنی بر رفت و آمد افراد به ایران، ارتباط با سخنرانان کشور‌های اروپایی، آمریکایی و استرالیا که قرار بود در این همایش شرکت کنند به صورت ویدئو  برقرار می‌شود.

وی تاکید کرد: پذیرش مقاله در این کنگره شرط بورسیه دانشجویان خارجی است و ما هیچ هزینه‌ای بابت حضور دانشجویان و شرکت کنندگان نمی‌پردازیم.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی داروسازی نوین افزود: ۴۵۰ مقاله به وسیله مجله معتبر انگلیسی زبان اینترنشنال انتخاب و داوری می‌شود و آثار برگزیده در این نشریه به چاپ می‌رسد.

حسینی شیرازی با اشاره به اینکه مقالات به دو صورت پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود، افزود: در کنگره امسال برای اولین بار همایش به صورت اقماری برگزاری می‌شود و سه همایش دارو درمانی بالینی، فناوری‌های نوین دارویی و دومین کنگره شیمی دارویی ایران در قالب دومین کنگره داروسازی نوین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشانکرد: صنعت داروسازی کشور به طور همزمان در این همایش در ارتباط با علوم دارویی کنگره خودش را برگزار می‌کند و در پنل‌های تخصصی برای اولین بار دستاورد‌های علوم دارویی را به معرض نمایش می‌گذارد.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی داروسازی نوین گفت: پنل تخصصی غذا و دارو با حضور روسای پیشین سازمان غذا و دارو و رئیس فعلی برگزار می‌شود و مسائل دارویی و مشکلات آن مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در دومین کنگره داروسازی نوین اپلیکیشین این همایش ویژه موبایل طراحی شده است و تمام اطلاعات لازم در این نرم افزار آورده شده و افراد شرکت کننده می‌توانند سوالات خود را از طریق همین برنامه مطرح کنند.

حسینی شیرازی ادامه داد: پنل کنترل کیفیت به همراه پنل آموزش داروسازی در کنار برگزاری دومین همایش داروسازی نوین ایران برگزار می‌شود.

 دبیر علمی دومین کنگره بین المللی داروسازی نوین تصریح کرد: تعداد زیادی از انجمن‌ها در حوزه داروسازی به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و ما سعی داریم در این همایش پنل همگرایی در حوزه دارویی اولین جلسه مجمع داروسازان را برگزار کنیم.

وی افزود: پنل استارت آپ‌ها و ایده بازار در حوزه دارویی با هدف حمایت از از ایده‌های مختلف برگزار می‌شود و خوشبختانه امروزه صندوق‌های حمایتی دولتی و خصوصی با این کنگره همکاری داشته‌اند.

حسینی شیرازی گفت: در دومین همایش داروسازی نوین ۵ تفاهم نامه بین مرکز تحقیقات دارویی شهید بهشتی با دانشگاه جنوب قزاقستان داریم و در حاشیه این همایش اولین جلسه منطقه‌ای دانشجویان داروسازی با حضور نمایندگان دانشجویان داروسازی کشور‌های ترکیه، روسیه، عراق و قزاقستان برگزار می‌شود و فرم جدیدی در حوزه منطقه‌ای تشکیل می‌دهند.

وی در دامه یادآورشد: در همایش سال گذشته تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های کشور‌های ترکیه، قزاستان و روسیه در حوزه علوم دارویی امضا شده که دستاورد‌های خوبی را به همراه داشته است.

شایان ذکر است در ادامه مراسم هاله تالاری رئیس مرکز تحقیقات مسمومیت دانشگاه شهید بهشتی گفت: در این همایش به بررسی مسمومیت‌های شایع پرداخته می‌شود و شرکت کنندگان با مواد مخدر و محرک جدید آشنا می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه مراسم کارگاه مدیرعامل شرکت داروسازی گفت: مباحثی مربوط به اشتغال در داروخانه‌ها و تکنولوژی ایجاد مهارت‌های لازم در زمینه داروسازی در دومین کنگره داروسازی نوین مطرح می‌شود.

وی گفت: در این همایش سعی می‌شود مهارت‌های لازم در ساختاری مانند مراکز رشد و استارت آپ‌ها آموزش داده شود تا زمینه حضور فارغ‌التحصیلان در صنعت داروسازی فراهم شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.