ایران محلی برای آموزش دانشجویان هندی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، رامین کردی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه بین الملل، فعالیتهای مختلفی را انجام می‌دهد و در این بین جذب دانشجوی خارجی یکی از جمله مهم‌ترین آنهاست؛ در حال حاضر حدود ۹۰۰ دانشجویی خارجی از ۴۶ کشور مختلف داریم که هفت درصد از جمعیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را تشکیل می‌دهند، در واقع کشور ما به عنوان مرجع و یکی از تامین کنندگان نیروهای متخصص در منطقه شناخته شده است.

کردی افزود: بنابر مصوبه وزارت بهداشت باید بخشی از ظرفیت دانشگاه در همه حیطه‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی اختصاص پیدا کند؛ با توجه به تدابیری که اندیشیده شده است در چند سال گذشته ظرفیتمان را افزایش داده‌ایم و با تاسیس پردیس‌های بین الملل، مازاد بر ظرفیت مصوب دانشجو تخصصی در همه رشته‌ها پذیرفته‌ایم.

وی ادامه داد: بین المللی سازی در تمام دانشگاه‌های سطح بالای دنیا وجود دارد و همه آن‌ها درصدی از ظرفیت خود را به بخش بین‌الملل اختصاص می‌دهند چرا که ایت اتفاق به ارتباطات  آنها با کشورهای دیگر کمک می‌کند. ما نیز برای گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی اقدام به پذیرش دانشجو، از کشورهای سراسر دنیا می‌کنیم.

معاون بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بسیاری از مسئولین عالی رتبه، مسئولین بیمارستان‌ها و پزشکان متخصص کشورهای همسایه در دانشگاه‌های کشور ما تحصیل کرده‌اند و این موضوع به گسترش فرهنگ و تبیین جایگاه علمی کشور در منطقه بسیار کمک می‌کند. از طرفی با توجه به شرایط فعلی کشور، پذیرش این دسته از دانشجوها کمکی خوب به عرض آوری و مباحث مالی دانشگاه خواهد کرد.

کردی در ادامه درباره اقدامات معاونت بین‌الملل در پذیرش دانشجو خارجی اظهار کرد: فرایند پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی در گذشته وابستگی زیادی به رابط‌ها داشت و آن‌ها  دانشجو را برای پذیرش معرفی می‌کردند، اما امروزه ما این مشکل را که با احداث سامانه آنلاین حل کردیم؛ در واقع کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ایران را دارند می توانند فرم درخواست را برای بررسی به دانشگاه ارسال کرده و ارتباطی موثر بین دانشجویان و دانشگاه شکل گرفته است تا انجام کارهای اداری با سرعت بیشتری طی شود.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو از کشور‌های اروپایی و آمریکایی  تصریح کرد: نکته‌ جالب این است که سال گذشته بیشترین درخواست برای تحصیل در این دانشگاه، مربوط به کشور هند بود؛ اگر به سی سال گذشته بازگردیم با یاد خواهید آورد که در بسیاری از شهرستان‌ها پزشکان هندی فعالیت داشتند و حالا کشور ما به محل آموزشی برای هندوستان تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: از حدود ۹۰۰ دانشجویی خارجی که در رشته‌های مختلفی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و غیره پذیرش کرده‌ایم، نزدیک به ۱۰۰ دانشجوی دکتری تخصصی وجود دارد؛ بیشترین دانشجوها از کشورهای همسایه مانند عراق و پاکستان هستند اما از تمام دنیا درخواست برای تحصیل داشته‌ایم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.