دخالت افراد غیرحرفه‌ای در عمل زیبایی، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حامد باطنی، در آستانه برگزاری کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک، اظهار داشت: این کنگره یکم تا سوم اسفند ۹۷ در بیمارستان حضرت فاطمه (س) با حضور اساتید و صاحبنظران داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با بیماران دیابتی، گفت:‌ توصیه می شود این افراد حتما قندخون خود را در کنترل کنند تا بدنشان کمتر دچار آسیب ناشی از این بیماری شود.

دبیر علمی کنگره جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه دیابت التیام زخم را به تاخیر می‌اندازد، افزود: افرادی که دیابت کنترل نشده دارند باید از عمل‌های غیرضروری پرهیز کنند، چرا که دچار عارضه و چالش‌های فراوان خواهند شد.

باطنی افزود: متاسفانه امروزه افراد زیادی که غیرحرفه‌ای و غیرمجاز هستند در اعمال زیبایی دخالت می‌کند و این مسئله سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در ادامه گفت: در مواردی همچون تزریق بوتاکس افراد غیرپزشک در مراکز زیبایی مداخلات پزشکی کرده و برای فرد این مسئله بسیار خطرناک است چرا که اگر مشکلی پیش آید و فرد دچار عارضه هنگام بوتاکس شود آنها نمی‌توانند شرایط را جهت حفظ سلامتی بیمار کنترل کند.

به گزارش مهر وی درپایان گفت: ورود افراد غیرمجاز در امر جراحی زیبایی همچنین سبب می‌شود پس از عمل فرد گرفتار  عوارض احتمالی زیادی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.