عدم وجود ضمانت اجرایی برای قانون تعرفه پرستاری
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مریم حضرتی، صبح چهارشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای حوزه پرستاری در چهل سالگی انقلاب، اظهارداشت: پیشرفت های پرستاری در بعد از انقلاب بسیار چشمگیر بوده است.

حضرتی ادامه داد: ۱۹۴ دانشکده پرستاری داریم که ۱۰۹دانشکده آن دولتی است، در حدود ۲۰۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه داریم و هر سال ۱۱ هزار دانشجوی جدید پرستاری پذیرفته می شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزد: ۱۶ مرکز تحقیقات پرستاری در قالب شبکه ملی تحقیقات پرستاری در کشور فعال هستند که با سازمان جهانی بهداشت در ارتباط است.

وی در ادامه به وقوع سونامی سالمندی در کشور اشاره کرد و گفت: در ۳۰ سال آینده با جمعیت سالمندی مواجه خواهیم شد که به مراقبت های پرستاری نیاز دارند.

حضرتی در ادامه به کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور اشاره کرد و افزود: این کمبود باعث اضافه کاری های اجباری پرستاران شده است. 

معاون پرستاری وزیر بهداشت عدم اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد برای پرستاران را ناشی از کمبود نیروی پرستاری دانست و گفت: ۹۰ درصد پرستاران ما در بیمارستان ها فعال هستند، در حالی که به پرستاری جامع نگر نیاز داریم.

حضرتی در خصوص اینکه چرا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا نمی شود، گفت: قانونی که اعتبار آن دیده نشود، ضمانت اجرایی ندارد.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از سوی رئیس سازمان نظام پرستاری برای اجرای تعرفه های پرستاری به وزارت بهداشت پیشنهاد شد و وزارتخانه نیز این پیشنهاد را به مجلس ارائه داد که تصویب نشد.

به گزارش مهر معاون پرستاری وزیر بهداشت در پایان افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت نمی تواند از محل درآمد اختصاصی بیمارستان ها برای اجرای تعرفه پرستاری، بودجه ای تخصیص دهد. چون درآمد برخی بیمارستان ها آنقدر نیست که بتوانند تعرفه پرستاری را اجرا کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.