۳ عامل موثر در پیشگیری از سرطان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، فاطمه اصفهانی  اظهار کرد: این کنگره سومین سالی است که در ایران برگزار می‌شود و امیدوارم سال‌های متوالی بتوانیم افراد بیشتری را جذب کنیم.

اصفهانی افزود: سرطان یک بیماری واحد محسوب نمی‌شود و تمام ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند و با بیولوژیک بدن در ارتباط است؛ ژنتیک، شرایط محیطی، آلاینده ها، وضعیت آناتومیک، مسائل ویروسی میکروبی و تغذیه در بروز سرطان موثر است.

وی ادامه داد: در این کنگره سعی کرده ایم شایع‌ترین سرطان‌ها مانند سرطان سینه در بانوان را بیان کنیم؛ سعی کردیم بنیان گذار روشی جدید در این کنگره باشیم، باید سبک زندگی را تغییر داد تا سرطان کاهش یابد.

این فوق تخصص خون گفت: سایر سرطان‌ها مانند گوارش (معده و روده بزرگ)، سرطان زنان (دهانه رحم) که پس از سال‌ها خاموشی مجدد شایع شده است، سرطان جهاز ادراری (مثانه) و سرطان ریه در این کنگره مطرح خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دبیر علمی کنگره سرطان غرب آسیا در پایان اضافه کرد: ژنتیک، ورزش و تغذیه در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است؛ گروه‌های متخصص و کارشناسان در جلسات برگزاری این کنگره شرکت می‌کنند وصحبت‌ها را به روز ارائه می‌دهند تا بتوانیم مخاطبین را درگیر کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.