عوارض انجام عمل‌های زیبایی توسط افراد غیرحرفه‌ای
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علی بیژنی، روز چهارشنبه در نشست خبری کنگره ملی جراحان پلاستیک و ترمیمی که قرار است از یکم تا سوم اسفند ۹۷ در بیمارستان حضرت فاطمه(س) برگزار شود گفت: امروزه برخی افراد که تمایل به انجام کارهای زیبایی و پلاستیک دارند، بدون آگاهی و تحقیق، و بدون اینکه به توصیه های پزشکی توجه داشته باشند که انجام جراحی حتی از نوع غیرتهاجمی نباید توسط افراد غیرپزشک وغیرحرفه‌ای صورت گیرد، سراغ افراد غیر مجاز و غیر حرفه ای می روند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی ایران ضمن هشدار در مورد عوارض بوتاکس در برخی از آرایشگاه‌ها، گفت:‌ این مسئله سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد، بنابراین پیشگیری از این مسئله امری ضروری به شمار می‌رود. 

بیژنی افزود: تمایل به انجام اعمال زیبایی نه تنها در ایران بلکه در دنیا افزایش یافته است،‌ ارتقاء آگاهی مردم جهت پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی توسط افراد غیرپزشک وغیرحرفه‌ای امری ضروری به شمار می‌رود. 

وی ادامه داد: برای پیشگیری از عارضه‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی، تنها با برخورد با افرادخاطی نمی‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت و به این نکته باید توجه داشت که فرهنگسازی و ارتقاء آگاهی مردم نقش پررنگی دارد، البته قوانین کنونی نیز چندان بازدارنده نیست و اصلاح و جامع کردن آن لازم است.

بیژنی در ارتباط با فعالیت ایران در زمینه گردشگری سلامت، گفت: متأسفانه کشور ما در این زمینه نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه عقب‌تر است و باید سیستم سازماندهی شده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد تا علاوه بر ارتقاء در این حوزه، شاهد دلال‌بازی در این زمینه نباشیم. 

به گزارش مهر وی رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی ایران به ارزآوری گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: این مسئله در صورتی که به صورت گسترده و جامع ارتقاء یابد، قطعا نتایج بسیار موثری را به همراه خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.