پزشکی شخصی راهی برای کاهش هزینه‌ها و عوارض درمان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد علی صارمی در افتتاحیه سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران اظهار داشت: پزشکی شخصی رویکردی مفهومی از پزشکی نوین است که در آن پیشگیری، تشخیص، درمان و مراقبت از بیمار بر اساس ویژگی های منحصر به فرد خود شخص انجام می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به ژنوم منحصر به فرد و محیط زندگی متفاوت هر بیمار برای ایشان باید درمان متفاوتی داشته باشیم، در گذشته برای همه بیماران با یک بیماری مشابه روش درمانی یکسانی استفاده می‌شد ولی امروزه مشخص شده برای افراد مختلف باید روش‌های درمانی منحصر به فرد خود شخص را به کار برد.

صارمی ادامه داد: افراد با بیماری یکسان بر اساس پزشکی شخصی باید درمان‌های متفاوتی داشته باشند، اطلاعات بالینی، پیراپزشکی، ژنومی و شرایط پیرامونی و محیطی فرد و نوع بیماری همه اینها منجر به این می‌شود که راهکار مفید درمانی را بتوان برای آن بیمار ارائه داد.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران گفت: بر اساس پزشکی شخصی، درمان‌ بیماران هدفمند خواهد شد و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، عوارض درمان نیز کاسته می شود که این مسئله در اقتصاد سلامت بسیار حائز اهمیت بوده و امیدواریم با اجرای هر چه بهتر موضوع پزشکی شخصی و فرهنگ سازی آن شاهد ارتقاء و اجرایی شدن هرچه بیشتر آن باشیم. 

وی تصریح کرد: در پزشکی شخصی بر حسب بانک اطلاعات 4 حوزه اشاره شده هر فرد، داروی مناسب با دوز مناسب در زمان مناسب و برای فرد مناسب انتخاب می‌شود.

صارمی در ادامه با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی عروقی که از مشکلاتی است که آمار آن طی سال‌های گذشته گسترش یافته است، گفت: بیماری‌هایی همچون سرطان، نازایی و قلبی عروقی در بروز آن ژنتیک و شرایط محیطی تأثیرگذار است که با توجه به پزشکی شخصی می‌توان اقدامات مؤثر را در پیشگیری و درمان مناسب افراد انجام داد.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران اضافه کرد: از طریق پزشکی شخصی می‌توان اطلاع یافت که چقدر فرد، امکان بروز سرطان دارد و در صورت ابتلاء، تشخیص زودهنگام و درمان به موقع و مناسب که سازگار با بدن آن بوده و بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت را پیشنهاد داد.

وی به تحول عظیم در حوزه جنبه‌های مختلف سلامت شامل پیشگیری، تشخیص و درمان که بر اساس یافته‌های مولکولی و ژنتیکی هر فرد  است اشاره کرد و گفت: ‌در این روش افراد، خدمات پزشکی متناسب با مشخصات خود را دریافت می‌کنند، این رویکرد تحت عنوان پزشکی فرا دقیق نیز گفته می‌شود و ‌در این روش افراد، سرویس پزشکی متناسب با شرایط و مشخصات خود را خواهند داشت.

صارمی یادآور شد: این کنگره به همت مرکز تحقیقات پزشکی شخصی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) و با همکاری سایر مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برگزار شده است.

به گزارش فارس دبیر علمی سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران با اشاره به اینکه این کنگره از امروز  24 تا 26 بهمن ماه 1397 در مرکز همایش‌های بین المللی صدرا برگزار شده، افزود: محورهای اصلی این کنگره، بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان و نازایی و ناباروری با رویکرد پزشکی شخصی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.