ورود ایمپلنت ایرانی به بازار تجهیزات پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد بیات، در حاشیه برگزاری هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران در هتل المپیک تهران گفت: خوشبختانه در زمینه ایمپلنت، مشکل جدی نداریم و هر آنچه به عنوان ایمپلنت وارداتی در بازار تجهیزات پزشکی کشور وجود دارد، از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

بیات ادامه داد: با توجه به کیفیت مطلوب خدمات و همچنین قیمت پایین آن نسبت به کشورهای منطقه، در حال حاضر بیمارانی از کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و...، برای کاشت ایمپلنت، به ایران می آیند.

این متخصص جراحی دهان و فک و صورت به توانمندی کشورمان در تولید ایمپلنت اشاره کرد و افزود: تکنولوژی ساخت ایمپلنت چندان پیچیده نیست و متخصصین کشورمان این توانمندی را دارند که بتوانند ایمپلنت بسازند. 

وی از صدور مجوز وزارت بهداشت برای یک مورد ایمپلنت ساخت داخل خبر داد و گفت: این محصول بزودی وارد بازار تجهیزات پزشکی کشور خواهد شد.

بیات در ادامه از همکاری شرکت های تجهیزات پزشکی داخلی با کمپانی های مادر ساخت ایمپلنت خبر داد و افزود: دو سه شرکت نیز در حال تولید ایمپلنت با همکاری کمپانی های مادر هستند.

به گزارش مهر این متخصص جراحی دهان و فک و صورت در خصوص آثار تحریم ها و نوسانات ارزی بر تجهیزات مورد استفاده در رشته جراحی دهان و فک و صورت، گفت: مشکل جدی در این زمینه وجود ندارد ولی بعضا اختلالاتی در واردات تجهیزات مورد نیاز بروز می کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.