تا پایان امسال ۳ هزار دستگاه جدید دیالیز به مراکز درمانی ارائه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مهدی شادنوش در حاشیه یازدهمین کنگره سکته مغزی ایران، اظهار داشت: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر بیماری‌های غیرواگیر در کشور به شمار می‌رود و سالانه تعداد زیادی به دلیل این بیماری، کم‌توان، ناتوان و یا جان خود را از دست می‌دهد.

شادنوش ادامه داد: پروتکل‌های به روزی در جهت درمان سکته مغزی در کشور طی سال‌های اخیر گرفته نتایج مؤثری در جهت درمان این بیماری انجام شده است.

وی افزود: از سال 95 حدود 54 بیمارستان بزرگ در مراکز استان‌ها خدمات 724 (7 روز هفته طی 24 ساعت) به بیماران سکته مغزی ارائه کردند و در سال 96 حدود 23 مرکز دیگر اضافه شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در ادامه از اختصاص 3 هزار دستگاه دیالیز  جهت متوازن کردن تعداد این  دستگاه‌ها در کشور و جایگزینی دستگاه‌های از رده خارج خبر داد و گفت: طبق قول‌های داده شده قرار بود هزار دستگاه دیالیز تا پایان امسال  جهت درمان بیماران اختصاص یابد که خوشبختانه این مسئله در حال تحقق است و البته 540 مورد از این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان ایرانی تولید شد.

به گزارش فارس شادنوش در پایان گفت: 100 مورد از دستگاه‌های تولید داخل به صورت پایلوت به بهره‌برداری رسید و ان‌شاءالله تا اواسط سال آینده مشکل جامعه دیالیز به صورت کامل حل خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.