خدمت یا خیانت؟
پایگاه خبری پزشکان و قانون؛

بنام خداوند جدا‌كننده حق از باطل
سخنى منتسب به استادى بزرگ و ميهن‌دوست و زحمتكش بيان شده كه در صورت صحّت انتساب برايمان سئوالاتى را ايجاد كرده كه خواستيم با شما درميان بگذاريم؛

به نظر شما اگر يك پزشك زحمتكش كه با تعهدات عجيب وغريب و بعضاً تبعيض‌آميز در مقايسه با ساير دانش‌آموختگان همين كشور براى خانواده خود كه انسان‌هايى آزاد و مستقل هستند و آرزوى زندگى مناسب‌تر حتى در جايى ديگر از اين كره خاكى دارند تلاش نمايد، بايد خائن ناميده شود؟

بسيارى از فرزندان همين پزشكان كه در خارج از كشور زندگى كرده وتحصيل نموده‌اند، اكنون به عنوان افتخارى در ميان مردان و زنان ايرانى براى ارتقاء سلامت انسان‌ها تلاش مي‌كنند و به دردمندان با لطف خدا زندگى مى‌بخشند‌. همچنين بسيارى از اساتيد بنام اين كشور سال‌ها قبل توسط خانواده‌اى كه در همين كشور كار مي‌كرد و اين فرزندان عزيز را به خارج از ميهن فرستادند، ساخته شده‌اند وآنان نيز اين ميهن عزيز را از جهل و بيمارى ‌نجات داده‌اند و اساس پزشكى مدرن را بنا نهادند، آيا رواست كه براى آن خانواده‌هاى فرهيخته و وطن‌دوست لفظ «خائن» بكار برده شود؟

اصولاً بار كلمه خائن خيلى بالاتر از آن هست كه حتى يك استاد بزرگ و زحمتكش به راحتى براى گروهى ديگر بر زبان بياورد. درثانى اى كاش صراحت بيان اين استاد بزرگ و شريف و زحمتكش اقلاً گاهى وجدان كساني كه اينچنين ناجوانمردانه قوانين تبعيض‌آميز محض براى جامعه پزشكى وضع مي‌كنند و يا حق‌الزحمه آن زحمتكشانى كه با خانواده خود در همين ميهن زندگى مي‌كنند را نمى‌دهند نيز بلرزه در آورده بود تا ما نيز بيشتر به اين صراحت و صداقت اساتيد بزرگمان ارج مي‌نهاديم و افتخار مي‌كرديم.

تن و جانتان سلامت باد ای بزرگمردان زحمتکش که بی‌دریغ به نجات همه بیماران همّت می‌کنید؛ خواه هموطن باشد، خواه نباشد. تلاش شما برای نجات انسان‌ها هیچ‌گاه خیانت خوانده نخواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.