ضرورت ایجاد فرهنگ پذیرش نسخه‌های الکترونیک در بین مردم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، داود حاج قاسمعلی در کارگاه نسخه‌نویسی الکترونیک که با حضور کارشناسان اسناد پزشکی کشور در کرمان برگزار شد، گفت: اگر امروز درخصوص نسخه نویسی الکترونیک وگسترش آن به دیگر نقاط کشور حرف می‌زنیم حاصل تلاش‌هایی است که طی مدت 3 سال در کرمان انجام شد.

حاج قاسمعلی ادامه داد: همه ما به این نتیجه رسیده ایم که باید کاغذ از روند کار کنار گذاشته شود تا بروکراسی اداری دراین حوزه کاهش یابد.

وی افزود: شرکت نرم افزاری طرف قرارداد دراین طرح بسیارخوب همراهی کرده است، همکاری‌های صورت گرفته دراین استان یکی از عوامل موفقیت طرح بود.

دیرپروژه نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه سلامت گفت: کارگاه نسخه نویسی الکترونیک در کرمان بسیارمهم است به همین دلیل انتظار می‌رود کارشناسان حاضردراین نشست اطلاعات کافی از این طرح گرفته و با تمریناتی که دراین کارگاه انجام می دهند به راحتی پروژه را دراستان‌های خود پیاده سازی کنند.

حاج قاسمعلی بر بروز رسانی نرم‌افزارها تاکید کرد و گفت:لازم است که در بحث نرم‌افزاری برای تبادل اطلاعات مورد نیاز دراین طرح به ثبات برسیم، همچنین آموزش چهره به چهره درشهرهای مختلف کشور برای اجرایی شدن این طرح لازم است، باید به پرسنل داروخانه‌ها آموزش داده شود تا مشکلات موجود برطرف شده و پروژه با موفقیت انجام شود.

به گزارش ای هینا وی در پایان با اشاره به اینکه سطح وسیعی از موسسات در کرمان نسخه نویسی الکترونیک را آغاز کرده‌اند، بیان کرد: با تجربه‌ای که در کرمان بدست آمد بهتر است دیگر استان‌ها در گام اول این اقدام را در چند مرکز درمانی شروع کنند و بعد از شناسایی نقاط قوت و ضعف آن را به طور کامل اجرایی کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.