مردم از مسئولین چه می‌خواهند؟ (قسمت اول)
پایگاه خبری پزشکان و قانون؛

امروز اصلی‌ترین مشکل مردم، مشکلات معیشتی و اقتصادی است. امروز جوانان در جامعه بلاتکلیفند و با توجه به این‌که اکثر آنها بیکارند، یکی از اساسی‌ترین مطالبات مردم ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان است. با رفع مشکل بیکاری، آسیب‌های اجتماعی نیز به دنبال آن کاهش پیدا خواهد کرد. آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و سایر موارد به دلیل مشکل اشتغال است. امروز حتی اگر جوانان در کارخانه‌ای مشغول به کار شوند این نگرانی را دارند که فردا به دلیل تعدیل نیرو اخراج شوند. مسئولین باید به دنبال اشتغال پایدار و هم چنین توسعه پایدار باشند.

 امروز یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم وحدت، انسجام و همدلی‌ بین مردم و مسئولین است. مردم از مسئولین می‌خواهند‌ با همدلی و اتحاد برای توسعه کشور‌ گام بردارند. مردم انتظار دارند مسئولین با مردم صادق باشند.

مردم انتظار دارند مسئولین در عمل به آن‌ها نشان دهند که از جنس مردم هستند.

 مردم دیگر نمی‌خواهند ‌شاهد اختلاس آن هم از نزدیکان مسئولین‌ باشند و سازوکار‌ها باید آن‌قدر شفاف باشد که قابلیت کنترل داشته باشند.

 مردم امروز می‌خواهند که مسئولین خود را از آنها جدا ندانند و کارکرد‌ها و‌ اموال و رفتارشان  شفاف باشد. 

مردم امروز می‌خواهند مسئولین به قانون مقید باشند نه آن که قانون را فقط مختص مردم عادی بدانند.

 مردم انتظار دارند مسئولین از رانت خواری و قومیت‌گرایی و خویشاوندگرایی در تقسیم مسئولیت‌ها خودداری کنند.

مردم انتظار دارند مسئولین از دادن وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند و وعده‌های توخالی پرهیز نمایند.

مردم می‌خواهند وقت و انرژی مسئولین‌ برای کارهای جزئی و بی اساس هدر نرود. امروز مردم از مسئولین رویکرد پیشگیرانه و مبارزه با فساد می‌خواهند.

اولویت امروز مردم، قوا‌ یا جناح خاصی نیست بلکه دوست دارند مشکلاتشان برطرف شود، و می‌خواهند انصاف و عدالت در کشور فراگیر شود.

امروز مردم از مسئولین، مسئولیت پذیری می‌خواهند و آرزو دارند قانون‌مداری در کشور فراگیر شود و معیار در انجام کارها صداقت و تلاش باشد.

مردم از مسئولین تواضع و قناعت و ساده‌زیستی می‌خواهند منشا بسیاری از گرفتاری‌های مردم تکبر، طمع و حسادت در بین مسئولین است.

 با صرف شعاردادن نمی توان مشکلات معیشتی مردم را برطرف کرد و مسئولین باید در عمل با مردم هم گام شوند تا بتوانند باری از دوش آنها بردارند.

مسئولین باید با مردم صادق باشند و آسیب‌های موجود در جامعه را واقع‌بینانه ببینند تا بتوانند در جهت رفع مشکلات و مرتفع کردن مطالبات مردم گام بردارند.

امروز چاپلوسی و بی‌قانونی و رشوه در دستگاه‌های اجرایی فراگیر شده و مردم از مسئولین می‌خواهند در حوزه فعالیت خود مسئولیت‌پذیر باشند و این مشکلات را رفع کنند.

مردم می‌خواهند مسئولین در میزان پذیرایی و تشریفات در جلسه‌های اداری خود تجدید نظر کنند و برای کاهش هزینه‌های جاری کشور گام‌های عملیاتی بردارند و راهکارهای عملی برای رفع این چالش مدنظر قرار گیرد.

با حرف نمی‌توان هزینه‌ها را کم کرد و کاهش هزینه‌ها را در کشور باید به فرهنگ تبدیل کنند.

مسئولین محترم کمی بیندیشید؛ انتظارات مردم از شما زیاد است‌؟‌ آیا واقعا تک تک مردم در جامعه ایرانی لایق داشتن یک زندگی بدون دغدغه نیستند‌؟ و انتظار داشتن یک زندگی بدون دغدغه انتظار بجایی نیست‌؟ کمی بیندیشید.

الان در آخرین روزهای سال نود و هفت هستیم؛ واقعا زندگی مردم عادی است؟

وقتی شما نمی‌توانید برای فردا صبح خود برنامه‌ریزی کنید، یعنی یک جای کار می‌لنگد.

شما تصمیم می‌گیرید، ماشین بخرید. منظور از ماشین، بنز، تویوتا، لندکروز و امثالهم نیست، پراید، تیبا یا حداکثر یکی از این ماشین‌های چینی. 40 میلیون کنار گذاشته‌اید و با لبخندی به لب به بازار می‌روید که ماشین بخرید. قیمت‌‎ها را هم چک کرده‌اید. صبح که بیدار می‌شوید، برای آخرین بار به سراغ قیمت‌ها می‌روید و می‌بیند پراید شده است 45 میلیون، تیبا شده است حدود 60 میلیون و ....

یا پدری‌ پولی کنار گذاشته‌ که برای دخترش جهیزیه بخرد. او حدود یک هفته قبل به بازار رفته و قیمت‌ها را پرسیده‌؛ اما امروز که می‌رود ناگهان با دو برابر شدن قیمت‌ها روبرو می‌شود. و این‌ها مثال‌های کوچکی‌ از وضعیت غیرعادی جامعه است.

واقعا برنامه‌ریزی در ایران تبدیل به واژه‌ای بی‌معنا شده است. شرایط به گونه‌ای‌ است که برای بعدازظهر امروز هم نمی‌شود برنامه‌ریزی کرد چه برسد، به فردا، ماه و سال بعد!

جدا‌ آیا مردم از مسئولین توقع زیادی دارند؟

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.