به روزرسانی دستگاه‌های رادیولوژی هر ۲ تا ۳ سال یک بار ضرورت دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علیرضا رادپور در حاشیه کنگره تازه‌های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی در ارتباط با سونوگرافی سه بعدی اظهار داشت: اثر تجهیزات رادیولوژی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد وارداتی است و قیمت‌های جهانی و نوسانات ارزی می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی این مسئله داشته باشد.

رادپور ادامه داد: برخلاف حوزه دارویی که خوشبختانه در این زمینه خودکفایی وجود دارد در حوزه تصویربرداری این چنین نیست، تصمیمات نامتوازن و نامتقارن می‌تواند سبب آسیب مراکز دولتی و خصوصی و در نتیجه بیماران شود. بنابراین مدیریت اقتصاد در حوزه سلامت امری بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مراکز تصویربرداری دولتی به  دلیل اینکه از یارانه دولتی استفاده می‌کنند کمتر از بیماران هزینه دریافت کرده ولی بخش خصوصی این چنین نیست و شرایط اقتصادی کنونی مراکز تصویربرداری زیادی را در کشور با مشکل مواجه کرده است.

مسئول کمیته حقوقی انجمن رادیولوژی ایران گفت: رادیولوژی چشم پزشکی است و آسیب این حوزه به رشته‌های دیگر نیز وارد شده بنابراین انجام تصمیم‌های همه جانبه جهت رفع مشکلات امری ضروری است.

رادپور اضافه کرد: نیمه عمر دستگاه‌های تصویربرداری ۵ سال است و هر دو تا سه سال باید از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به روز رسانی شود. بنابراین همه مراکز دولتی و خصوصی جهت ارائه خدمات بسیار دقیق و جزئی نیاز به این به روز رسانی دارند.

به گزارش فارس وی در پایان گفت: متاسفانه اکنون به روز رسانی این دستگاه‌ها به سختی انجام می‌شود،‌ اگر تجهیزات به روز باشد ارائه خدمات راحت‌ تر شده و به موقع‌تر می‌توان جهت مداخله درمانی اقدام کرد. همچنین میزان جراحی‌های مورد نیاز نیز با تشخیص به موقع کاهش می‌یابد و همه این زنجیره‌ها به یکدیگر وابسته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.