مراکز رادیولوژی رو به ورشکستگی می‌روند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، جلال شکوهی، در آستانه برگزاری سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران، اظهار داشت: موضوعاتی همچون حفاظت در برابر اشعه، تصویربرداری در زنان و مامایی، تصویربرداری انکولوژی، تصویربرداری دستگاه عصبی و تصویربرداری هیبرید از جمله موضوعات مورد بحث در این کنگره توسط اساتید و صاحب نظران برجسته است و جدیدترین دستاوردها و یافته‌های علمی در این زمینه ارائه خواهد شد.

وی در ارتباط با چالش‌ها و مشکلات حوزه رادیولوژی گفت: متأسفانه مراکز رادیولوژی در کشور به دلیل مسائل اقتصادی و افزایش قیمت ارز رو به ورشکستگی هستند و بزرگترین چالش کنونی آنها تلاش برای بقا می‌باشد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: از طرفی خرید تجهیزات برای مراکز رادیولوژی با برخی بن‌بست‌ها مواجه شده و ارز دولتی تنها به برخی موارد در محدوده زمانی خاص اختصاص یافته بود که آن نیز به علت نبود نظارت نتوانست قیمت تجهیزات و مواد مصرفی رادیولوژی را کنترل کند. بنابراین نیازمند نظارت وزارت بهداشت و بانک مرکزی هستیم تا معلوم گردد ارز دولتی اختصاص یافته به تجهیزات رادیولوژی در نیم سال اول سال ۱۳۹۷ کجا و چگونه هزینه شده است.

شکوهی ادامه داد: با مشکلات اقتصادی کنونی نه تنها در سال جدید راه‌اندازی مراکز رادیولوژی جدید بسیار کاهش یافته است بلکه مراکز موجود نیز با ضرر ورشکستگی مواجه شده‌اند.

وی افزود: با شرایط پیش آمده تنها افزایش تعرفه‌ها با مقادیر جزئی چندان مشکل مراکز رادیولوژی را رفع نمی‌کند و باید در کنار این مسئله ارز لازم برای تجهیزات و وسایل مورد نیاز تأمین شود.

به گزارش مهر سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران و هفدهمین کنگره علوم پرتو نگاری ایران با محورهای حفاظت در برابر اشعه، تصویربرداری در زنان و مامایی، تصویربرداری آنکولوژی، تصویربرداری دستگاه عصبی، تصویربرداری هیبرید ۳ تا ۶ اردیبهشت ۹۸ در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.