لزوم بازبینی در شکاف‌های قانون‌ تشکیل سازمان و آیین‌نامه انتخابات
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، متن این نامه بدین شرح است:

 ریاست محترم شورای عالی سازمان نظام پزشکی

جناب آقای دکتر معین 

سلام علیکم 

 رخداد های متنوع درعرصه ریاست کلی سازمان منجربه کشف بسیاری از روزنه‌ها و شکاف‌ها و سکوت‌ای عجیب قانونی در آیین‌نامه انتخابات شد که به بروز اختلافات شدید و نیز ورود غیر قانونی نهادهایی مانند هییت نظارت مرکزی انتخابات به عرصه تفسیر آیین‌نامه انتخابات انجامید .

نقایص عجیب و باورنکردنی در قانون تشکیل سازمان و آیین‌نامه انتخابات در حدی که حتی احتمال استفعای ریاست کل در آن پیش‌بینی نشده است، باید توسط  کار گروه‌های حقوقی و اجرایی بررسی و در اسرع وقت مورد بازبینی و تصویب قرار گیرد تا از تکرار  تجربیات تلخ قبلی جلوگیری شود  .

جناب آقای دکتر معین 

 با توجه به سوابق اجرایی جنابعالی انتظار می‌رود که از همه پتانسیل‌های قانونی در اداره امور شورای‌عالی استفاده نمایید، از جمله در مورد  تعیین نفر جایگزین از بین افراد علی‌البدل که با توجه به سکوت قانون در مورد خالی ماندن جایگاه در شورای‌عالی امکان جلوگیری از اختلافات درونی و باز کردن پای اغیار به آن وجود داشت .

گروه پزشکان و قانون علی‌رغم داشتن موضع صریح در شبهه‌ناک بودن انتخابات هییت مدیره‌ها در سال قبل، نهادهای برآمده از آن را اجبارا دارای اتوریته دانسته و تلاش می‌کند که با گفت‌وگو با آنها از تکرار اشتباهات و تجمیع بیشتر خسارات جلوگیری نماید و راه انتخابات بعدی را شفاف‌تر نماید .

 

                                                     هییت اجرایی گروه پزشکان و قانون

                                                                       ۲۲ اسفندماه ۹۷    

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.